fallback

Тайните и заблудите зад най-престижната кола на СССР

Роден преди точно 47 години, ВАЗ 2106 бе най-мечтаният от простосмъртните автомобил на социализма

За няколко поколения в бившия Източен лагер това бе най-престижният автомобил, достъпен за обикновени хора ("Чайка" бе само за Политбюро, "Волга" - за по-дребните партийни величия). ВАЗ 2106, познат в България като Lada 1500 S и 1600, бе и един от двата най-успешни модела на Волжския автомобилен завод, произвеждан три десетилетия и в над 4 милиона екземпляра. В пика на славата си струваше повече дори от снабдената с 4х4 "Нива", и бе предпочитаната кола на киноактьори и спортни шампиони в съветския лагер.

Малцина обаче знаят, че славата на "шестицата" всъщност се крепи на няколко заблуди или неизпълнени обещания. През февруари 2021 се навършват 45 години от раждането на този автомобил, което е добър повод да си спомнем познатите - и недотам познати - факти за него.

13 факта и заблуди за ВАЗ 2106 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #105
    Аз ( преди 2 месеца )
    Имахме Лада 1600. Поради факт,че работихме във военен завод и излизането от България беше трудно дори за съюза, обикаляхме България всяко лято с нея и никога не сме имали проблеми! Казахме я 14 години( съпруга ми я беше купил за вуйчо си малко след като вуйчото заминал за Либия и след 6 години в гараж я купи от него) .Вече 20 годишна я продадохме за 2105 , а после за Опел Астра, но най - ми беше криво за първата Лада!
  • #104
    Соц ( преди 2 месеца )
    Помня една случка с Москвич 412. Двама братя майстори, след основен ремонт на "Москала" се прибират от запой. Съответната разработка на двигателя е минала и решават да настъпят газта на излизане от града. В продължение на 10-ина километра, колата с *** до ламарина не вдигала повече от 120. Почват да се карат кой къде е сгрешил при ремонта и без малко да се сбият, когато по-големият вижда, че брат му кара на 3-та. Еле, спорът приключва мирно, ама ние много се смяхме като ни го разказваха...
  • #103
    Венко Попов ( преди 2 месеца )
    До номер 10Нещо да си чул че има разлика от двутактов и четиритактов двигател.Няма да навлизам в подробности но разликата е огромна
  • #102
    Венко Попов ( преди 2 месеца )
    До 26-ти номер, напълно съм съгласен и аз го казвам от личен опит
  • #101
    Венко Попов ( преди 2 месеца )
    Не знам колко лош беше Москвича 412 дефорсе но бях на 10 -13 години и много ,,западни" коли (Фиат и др.)виждаха зор да изпреварят москвича ни със 150 км.ч.+Затова моля ви не хулете руските коли,не бяха лоши.Верно че нямаха много екстри но, бяха добри
  • #100
    Джиесем ( преди 2 месеца )
    За времето си е бил добър автомобил, изпълнил си е задачата бедните да имат кола, а на тези които плюят ще кажа , че 94г. се возих на белгийска лада с едно младо семейство французи което я беше купило чисто нова, ами в колата беше супер тихо удобно вървеше наравно с 190ките и бмв-тата и държеше 130-140 без да се напряга нямаше нищо общо с нашите лади, та когато искат руснаците могат ама са малко като нас калпави.
  • #99
    Дири дири 77 ( преди 2 месеца )
    4 млн автомобила според мен само за руският пазар са създадени над 10 млн.нещо много малко ми се виждат.
  • #98
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Май няма какво да пишете.Стига глупости
  • #97
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ами къде е ВАЗ 2104,2105,2107?Нещо ги губите по трасето!
  • #96
    Иван ( преди 2 месеца )
    Вечно недоволни *** докога ще бъдем такива гадни *** разберете го *** както в България се делим кой от Левски кой от ЦСКА и др. Така е винаги ще има защитници на Ладата на Москвича на всичко на един се харесва на друг не защото си имат и плюсове и минуси.
fallback
Последни