fallback

Тайните и заблудите зад най-престижната кола на СССР

Роден преди точно 47 години, ВАЗ 2106 бе най-мечтаният от простосмъртните автомобил на социализма

За няколко поколения в бившия Източен лагер това бе най-престижният автомобил, достъпен за обикновени хора ("Чайка" бе само за Политбюро, "Волга" - за по-дребните партийни величия). ВАЗ 2106, познат в България като Lada 1500 S и 1600, бе и един от двата най-успешни модела на Волжския автомобилен завод, произвеждан три десетилетия и в над 4 милиона екземпляра. В пика на славата си струваше повече дори от снабдената с 4х4 "Нива", и бе предпочитаната кола на киноактьори и спортни шампиони в съветския лагер.

Малцина обаче знаят, че славата на "шестицата" всъщност се крепи на няколко заблуди или неизпълнени обещания. През февруари 2021 се навършват 45 години от раждането на този автомобил, което е добър повод да си спомнем познатите - и недотам познати - факти за него.

13 факта и заблуди за ВАЗ 2106 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #95
    Доналд Тръмп ( преди 9 месеца )
    Ами за мен лада ВАЗ 2106 си е върха на технологията,солидна кола,има хубава тяга, много приятна за каране,като всяка лада има доста лош волан и спирачка,много върви според мен за някакви си 78 коня ли е най мощния модел,аз не съм карал абсолютния връх2106s,по слаба версия на шестица съм пробвал и останах възхитен,истинска кола
  • #94
    анонимен ( преди 9 месеца )
    По тази логика Голфа трябваше слез Голф 1 да е Голф 11 ,111,11111....
  • #93
    Николай ( преди 9 месеца )
    С тази 2106 съм разкатавал фамилията на арабите с БМВ 316 и 318 ,които гостуваха на Златни и Слънчака.Няма лша кола има калпави шофьори!
  • #92
    Веско Василев ( преди 9 месеца )
    Каква тайна и каква заблуда? Че си бяха автомобили за времето си бяха,и още вървят!
  • #91
    0888 90 80 90 ( преди 9 месеца )
    Крайно време е максимата , че няма лоша кола а има калпав стопанин да бъде възприета от една част на хората , които търсят вината единствено в автомобила а забравят нехайството си към машината.
  • #90
    слон ( преди 9 месеца )
    Аз имам добри впечатления като млад шофьор,наистина посоянно се чупеше ,на 10 год беше доста изгнила,подкъпих я,но като цяло надеждна за соц.кола :)
  • #89
    panaiot ( преди 1 година )
    ВИЕ ПУСТИНЯЦИТЕ КОИТО МРАЗИТЕ РУСИЯ НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ЧЕ ПОВЕЧЕТО БЪЛГАРИ ВЪВ БЪЛГАРИЯ СА СЪС РУСИЯ И РУСКИТЕ КОЛИ БЯХА КОЛИ.И ЛАДА СЪМ ИМАЛ И МОСКВИЧ СЪЩО ТОВА БЯХА ЗА НАШИТЕ ПЪТИЩА АВТОМОБИЛИ А НЕ КАТО СЕГА БЪРЗИТЕ КОЛИ НА ЛОШИТЕ ПЪТИЩА И ПИЯНИТЕ И ДРОГИРАНИ ШОФЬОРИ..
  • #88
    panaiot ( преди 1 година )
    ТОВА БЕШЕ КОЛА ИМАХМЕ Я 33 ГОДИНИ ИЗОБЩО НИЩО ОСВЕМ ГЕНЕРАЦИЯТА И МАСЛОТО И ГУМИТЕ НЕ Е СМЕНЯВАНО И РЕМОНТИРАНО .ОТИДЕ ЗА ОТПАДЪЦИ ЗАРАДИ СКЪПИ ЗАСТРАХОВКИ И МИНЕТКИ.
  • #87
    Българин ( преди 1 година )
    Отвратителна кола, всеки месец се ремонтираше нещо!!
  • #86
    Joko ( преди 1 година )
    Да не забравяме , колите с марка Жигули/лада , както и целият завод са разработени от екипи на заводите FIAT. За основа на разработката е получил ФИАТ 124 - обявен за кола на годината.
fallback
Последни