"На практика това е забрана на двигателя с вътрешно горене": така реагира на бъдещия нов екологичен стандарт Евро 7 Хилдегард Мюлер, шефката на браншовата организация на автомобилната промишленост в Германия VDA.
Детайлите около следващия стандарт, който трябва да влезе в сила през 2025 година, още не са уточнени окончателно. Но е ясно, че той ще цели преди всичко драстично намаляване на емисиите на азотни оксиди (NOx) - от сегашните 60 мг/км за бензиновите двигатели и 80 мг/км за дизелите, до едва 30 мг/км за всички видове задвижване.
Може ли изобщо това да бъде постигнато с конвенционални двигатели, или ще означава поголовно преминаване към електрическо задвижване? И значат ли строгите европейски норми, че нещо подобно ще последва и за останалия свят?
11 важни неща около бъдещия Евро 7 (ГАЛЕРИЯ):
Неведнъж е ставало дума, че автомобилният сектор е доста по-малък източник на парникови газове от животновъдството например. На него се падат около 20% от емисиите СО2 (разпределени 45% към пътническите автомобилни превози, 30% към пътническите товарни, 12% към авиопревозите, 11% към корабния транспорт, и 1% към железопътния).
Колкото до вредните за здравето частици, съставляващи смога, там има друга много любопитна статистика. Само 28% от тези вредни частици идват от ауспусите на колите с ДВГ. 7% се произвеждат от спирачките, 12% - от гумите, а огромната част - 53% - са резултат от износването на пътното покритие, и от лошото почистване на пътищата. Дава материал за размисъл, нали?