"На практика това е забрана на двигателя с вътрешно горене": така реагира на бъдещия нов екологичен стандарт Евро 7 Хилдегард Мюлер, шефката на браншовата организация на автомобилната промишленост в Германия VDA.
Детайлите около следващия стандарт, който трябва да влезе в сила през 2025 година, още не са уточнени окончателно. Но е ясно, че той ще цели преди всичко драстично намаляване на емисиите на азотни оксиди (NOx) - от сегашните 60 мг/км за бензиновите двигатели и 80 мг/км за дизелите, до едва 30 мг/км за всички видове задвижване.
Може ли изобщо това да бъде постигнато с конвенционални двигатели, или ще означава поголовно преминаване към електрическо задвижване? И значат ли строгите европейски норми, че нещо подобно ще последва и за останалия свят?
11 важни неща около бъдещия Евро 7 (ГАЛЕРИЯ):
Още една крачка по-напред са шведите от Koenigsgg с тяхната технология FreeValve, при която няма разпределителни валове, ангренаж и дроселови клапи - газоразпределението се осъществява от електромагнитни актуатори, по един или повече на цилиндър. Това позволява да се използват и други термодинамични цикли освен традиционния на Ото. Чисто теоретично такава система може да има и нулеви емисии. Единственият проблем е, че всички тези системи се нуждаят от насърчение, за да бъдат доразвити. ЕС в момента им предлага обратното.