"На практика това е забрана на двигателя с вътрешно горене": така реагира на бъдещия нов екологичен стандарт Евро 7 Хилдегард Мюлер, шефката на браншовата организация на автомобилната промишленост в Германия VDA.
Детайлите около следващия стандарт, който трябва да влезе в сила през 2025 година, още не са уточнени окончателно. Но е ясно, че той ще цели преди всичко драстично намаляване на емисиите на азотни оксиди (NOx) - от сегашните 60 мг/км за бензиновите двигатели и 80 мг/км за дизелите, до едва 30 мг/км за всички видове задвижване.
Може ли изобщо това да бъде постигнато с конвенционални двигатели, или ще означава поголовно преминаване към електрическо задвижване? И значат ли строгите европейски норми, че нещо подобно ще последва и за останалия свят?
11 важни неща около бъдещия Евро 7 (ГАЛЕРИЯ):
При масовите днес технологии на двигателите с вътрешно горене - по-скоро не. Особено за дизелите, които и сега са принудени да използват сложни системи с по един или два инжектора на урея в отработилите газове, за да намалят азотните съединения. На всичкото отгоре изискване на новия стандарт ще е изпусканите от автомобила газове да са в строг температурен лимит - между -10 и 40 градуса по Целзий. Дизелите разчитат на високите температури, за да изгарят фините прахови частици преди изпускането им атмосферата, и такова изискване на практика действително ще ги забрани за употреба.