IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla се провали на независими тестове за пробег

Изследване показва реално колко изминават различните електромобили

Авторитетното американско автомобилно издание Edmunds.com публикува резултатите от собствени изпитания за пробега на електромобили, предлагани на пазара. Любопитно е, че повечето от тестваните машини успяха да изминат повече от обявеното от производителя, изчислено по метода EPA, използван в САЩ. Всички модели на Tesla обаче се провалиха на теста.


електромобили - зареждане


Методиката на изчисления EPA се счита за една от най-строгите. Всъщност обаче, това са изпитания на стенд по предварително зададена програма. А това означава, че производителите могат да настроят техниката по конкретна програма и съответно резултатът се разминава с реалността.

В Edmunds са действали по най-простия метод – сложили са шофьор в колата и той е изминал конкретен маршрут, от който 60% е в населено място и 40% извън града. Когато електромобилът е показвал, че остават 10 мили до пълното разреждане на батерията, изпитателите просто да спирали. И крайният резултат е изчисляван по реално изминатите мили и остатъчния запас от пробег на бордовия компютър.

Колко реално харчат електромобилите (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Vayk ( преди 3 години )
    Хахахаах е ЕРА и WLTP какви тестове са бреее? Зависими ли са? Седнал всеки тестове да прави, при наличие на официални и независими органи!
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до 6 ( преди 3 години )
    Ее, ти понеже си много компетентен, затова пишеш анонимно тука! ..парников ефект..
  • #13
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Хахахах видях и коментарите, бацета Тесларасти - къртите мифки! Веднага видяхте някакъв велик заговор срещу друсаното гуру.... интересно обаче как успяхте да съчините, че Американското правителство, което е разработило ЕПА стандарта го е направило в полза на Порше... далеч преди Порше да си помисли че ще прави ел.кочак. Велики сте! Щом е за Африканчето не се колебаете да измислите и най-голямата дивотия ;) Айде "заработихте" сега бегом пред плакатите на чичо Мъск и да биете чело пред него :D :D
  • #12
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Ееее Илоне, пак ли не се стърпя да послъжеш :D
  • #11
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Знаещ ( преди 3 години )
    Стига сте наричали Поршето "Тайкан"!! Правилното е Тайджан!
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до #9 ( преди 3 години )
    По принцип си прав, но затова има бордови компютър който използва по-сложен алгоритъм от x/y=пробег. Не би трябвало да има заблуди.
  • #9
    4 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Накратко някой анонимен концерн е възложил да се разработи тест който да е така подбран, че Тайджан да се представи по-добре от очакваното, а Тесла по-зле от очакваното. Интересно, кой ли би могъл да измисли подобно нещо :-)
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Discharge rate при LiPo батериите не права линия както повече хора си мислят. Именно затова данните които показва бордовия компютър за прогнозния пробег често са неточни и заблуждаващи. При пълно заредена батерия Discharge rate се ускорява в първите и последните 15% като капацитета е най слаб в последните. Затова често бордовия компютър показва че остават примерно 100км а само след 5 мин. може да ти показва че остават 10км. Доста е непредвидимо. Не като при ДВГ където Х литра.=Х км пробег.
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 3 години )
    Едва ли са ги минали много трудно има тест в Ютуб как с 90км/ч Тайкан минава 580км докато Модел S с тази скорост минава 640км а Модел 3 с голямата батерия - 560км
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Всички производители лъжат! Както лъжат за разхода и замърсяването на автомобилите с ДВГ така лъжат и със пробега на електрическите автомобили и реалното замърсяване което причиняват. Пробегът на електрическите автомобили е непредвидим и се влияе от много неща. Днес може да изминеш едни км утре други. Много зависи от температурата и от самото разстояние и какви екстри ползваш.Когато батерията падне под 50% капацитета и започва на намаля прогресивно и в един момент изведнъж пада на 0км.