fallback

Tesla се провали на независими тестове за пробег

Изследване показва реално колко изминават различните електромобили

Авторитетното американско автомобилно издание Edmunds.com публикува резултатите от собствени изпитания за пробега на електромобили, предлагани на пазара. Любопитно е, че повечето от тестваните машини успяха да изминат повече от обявеното от производителя, изчислено по метода EPA, използван в САЩ. Всички модели на Tesla обаче се провалиха на теста.

Методиката на изчисления EPA се счита за една от най-строгите. Всъщност обаче, това са изпитания на стенд по предварително зададена програма. А това означава, че производителите могат да настроят техниката по конкретна програма и съответно резултатът се разминава с реалността.

В Edmunds са действали по най-простия метод – сложили са шофьор в колата и той е изминал конкретен маршрут, от който 60% е в населено място и 40% извън града. Когато електромобилът е показвал, че остават 10 мили до пълното разреждане на батерията, изпитателите просто да спирали. И крайният резултат е изчисляван по реално изминатите мили и остатъчния запас от пробег на бордовия компютър.

Колко реално харчат електромобилите (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #5
    carpe_diem ( преди 3 години )
    Провалили се били, хаха... С 2% разлика. А за Поршето наистина е много странно - ЕРА пробегът е супер зле изчислен с тия ~320 км, това е ясно, ама тия наистина как са минали 500 км, ми е малко трудно да разбера. Не е чак толкова ефективна тая кола. истината е по-скоро някъде по средата.И аутомедия - пробег в км, разход на енергия - в мили, не можахте ли да го сметнете в една мерна единица?!
  • #4
    Гост ( преди 3 години )
    На какво прилича това?!Мошеници, сър!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Винаги има голяма разлика между реален тест и стенд. Нямам представа как стенд в затворено помещение отрязява приноса на аеродинамиката например. При реално шофиране на магистрала вятър от 20 км.ч. може да даде доста сериозна разлика. да не говорим за стил на управление на колата. При поршето разликата е драстична.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Излиза че Тайкан и Модел S имат еднакъв обхват и разход при положение че и по WLTP и по EPA тестовете разликата е значителна много странно дали и при на ДВГ моделите разхода който дават нещата са подобни
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Във вчерашният брой на в-к Труд има компетентна статия за истинската "екология" на електромобилите. Накратко, нещата опират не до реално намаляване на вредни емисии и т.н., а до преразпределението на на едни пари! Ама мноого пари!!!
fallback
Последни