Авторитетното американско автомобилно издание Edmunds.com публикува резултатите от собствени изпитания за пробега на електромобили, предлагани на пазара. Любопитно е, че повечето от тестваните машини успяха да изминат повече от обявеното от производителя, изчислено по метода EPA, използван в САЩ. Всички модели на Tesla обаче се провалиха на теста.
Методиката на изчисления EPA се счита за една от най-строгите. Всъщност обаче, това са изпитания на стенд по предварително зададена програма. А това означава, че производителите могат да настроят техниката по конкретна програма и съответно резултатът се разминава с реалността.
В Edmunds са действали по най-простия метод – сложили са шофьор в колата и той е изминал конкретен маршрут, от който 60% е в населено място и 40% извън града. Когато електромобилът е показвал, че остават 10 мили до пълното разреждане на батерията, изпитателите просто да спирали. И крайният резултат е изчисляван по реално изминатите мили и остатъчния запас от пробег на бордовия компютър.
Колко реално харчат електромобилите (ГАЛЕРИЯ):