Разработването на автомобилен двигател е една от най-комплексните и скъпи операции в автомобилната индустрия, така че не винаги подобен ход си заслужава. Особено ако двигателят е предназначен за ограничен кръг модели и понякога дори само за един и ще трябва да се експлоатира в ограничен период от време.
Затова, когато даден автомобилен производител възнамерява да навлезе в нов сегмент, доста често си струва да не хвърля усилия в разработки, а да потърси нужния му двигател от друг производител. Това се е случвало много пъти, като един от запомнящите се примери бе от началото на века, когато дизелът стана популярен и почти всички компании бяха принудени да го предлагат, но нямаха време за разработки и трябваше да се доверят на конкурентни фирми, за да могат да са по-бързи и гъвкави.
В галерията ще ви представим няколко пресни случая за това, как дадена компания разчиташе на моторизация от друга, независимо дали на база на някакво партньорство или просто от конкретна нужда:
Популярни двигатели, използвани от конкурентни автомобилни марки (ГАЛЕРИЯ)
По-големият, 1,6-литров Multijet, с мощност 104 и 120 конски сили пък се използваше във Suzuki Vitara и S-Cross от 2013 година насам. А най-големият, с обем 1,9 литра (и по-късно 2 л) във версии с една или две турбини се поставяше в модели на Opel, като Astra и Insignia, както и в Saab 9-3.