IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо двигателите на съвременните коли са покрити с капак

Детайлът е многофункционален и необходим

Някои автомобилисти са уверени, че пластмасовият (понякога метален или от карбон) капак върху автомобилния двигател не играе никаква роля и е направен изключително заради декоративните си функции и най-вече за шумо- и топлоизолация. Затова при първия ремонт мнозина свалят кожусите и забравят за съществуването им. Прави ли са? Безполезен ли е капакът?


капак на двигател


Много хора вярват, че капакът на двигателя при съвременните коли само пречи бързо да се сменят свещите и не позволява да се провери визуално състоянието на мотора. Също така не позволява навреме да се открият течове на масло и други течности. В резултат на това той се отстранява безмилостно.

Автомобилните производители обаче не правят нещо просто така. Те постоянно намаляват разходите и никога не инсталират ненужни части в автомобилите, които да намаляват разсейването на топлината от двигателя или да възпрепятстват функционирането му.

Пластмасовият капак предпазва мотора от мръсотия и влага, които влизат в отделението на двигателя през радиаторната решетка. Голям брой сензори и електрически устройства изискват чистота. В допълнение, капакът предпазва запалителната система от изтичане на вода от каналите за източване, когато те се запушат. Той предпазва проводниците с високо напрежение, бобините за запалване и други електрически устройства от възможна влага и риск от късо съединение.


капак на двигател


Но една от най-главните функции на капака е защитата от неоторизиран достъп. Особено от страна на собственика, докато машината му е гаранционна. Все пак, в съвременните агрегати има високоволтови проводници и не би било добре някой любопитен "новобранец", който току що е седнал зад волана да пипа много-много и да направи сериозна беля (особено за себе си).

Освен това капакът покрива и всички открити въртящи се ремъци и механизми. Така е предотвратено влизането на различни предмети като инструменти, парцали и подобни, които могат да причинят сериозна авария. Съвременният автомобил е доста по-различен от този преди половин век и производителите не искат всеки да може да човърка по двигателя, когато му скимне.


капак на двигател


В САЩ и Европа законите изискват да са защитени от случаен достъп техниките с повишена опасност при експлоатация, за каквито се считат и автомобилите. Някога е нямало такива, но след лавина от съдебни дела заради жертви, наранявания и искове за обезщетения към автопроизводителите, изискванията за по-голяма защита са обосновани с нормативни актове.

Така, пластмасовият капак е определен като основен компонент за сигурност, защитаващ хората от токови удари, от изгаряния заради горещите изпускателни тръби, а също така скрива и турбините, които работят на много високи обороти и развиват много високи температури. И всяко сваляне на капака на гаранционен автомобил от неоторизиран човек се счита за неразрешена намеса в конструкцията на колата и може да доведе до лишаване от гаранционно обслужване на превозното средство.

При обслужване на модерен автомобил в гаранция, собствениците имат право да извършват само три действия в двигателното отделение. Това са проверка на нивото на маслото с помощта на измервателна пръчка, добавяне на масло от кутията, както и пълнене на резервоара за миене на стъкло с течност против замръзване. Понякога е позволено да се сменят изгорелите крушки, но с напредването на технологиите и това е оставено на специалистите.

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Мерси" за такъв "напредък", и крушка да не можеш да смениш сам.
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Мое мнение ( преди 1 година )
    Капакът които е декоративен и УЖ чредпазваш има и доста лоша функция а тя е задържа температура под капака почва да изпича кабели и макучи защото не се разсейва топлината а я задържа и така след време я някой буксичка я някой кабел и проблемите почват Аз съм махнал и няма да слагам
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Angelo ( преди 2 години )
    Какви кабели за високо напрежение в съвременните коли??!! Всичко вече е лула-бобина!!
  • #11
    2 rate up comment 18 rate down comment
    Шиш ( преди 3 години )
    Тези капаци предпазват от запрашеност. Така може да се сменя маслото по-рядко.
  • #10
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    капаците си имат функция и е добре да си ги има.. Това, че кварталния майстор ти обяснява колко са ненужни и как "пречат" само... няма да коментирам..
  • #9
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Бат Ицо ( преди 3 години )
    Е като капака има действие да предпазва двигателя от мръсотия защо на по старите коли които нямат капаци двигателят не е пълен с *** а?
  • #8
    16 rate up comment 20 rate down comment
    Чичо Сам лудия. ( преди 3 години )
    По - глупава статия не бях чел скоро. То бива простотия ама пък чак толкова. Било предпазвало от това и онова. Много добре знаем къде е "високото U" за което пишете. 1.Отпред на ксеноните/тъй наречени запалвачки/ и свещите/бензинови ав..... /, който са толкова вкопани в блока, че и китайче не може да си завре пръста. Тъпанарииии
  • #7
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Никола ( преди 3 години )
    Ами ваксина може ли..сега е модерно
  • #6
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Аз ( преди 3 години )
    Тук само конструктори на автомобилни двигатели са се изказали.
  • #5
    24 rate up comment 2 rate down comment
    инж.Атанасов/ ( преди 3 години )
    Няма следствие без причина.Много по-важно е да има" ***"под двигателя.Сложих се метален два милиметра..Заспа като фабричен.Предпазва от вода, студен въздушен поток, нежелан удар картера, твърди частици по асфалта.Монтира и демонтира се лесно.А относно горните пластмаси:Намекват ти: "КАТО НЕ РАЗБИРАШ НЕ ПИПАЙ!