Разработването на автомобилен двигател е една от най-комплексните и скъпи операции в автомобилната индустрия, така че не винаги подобен ход си заслужава. Особено ако двигателят е предназначен за ограничен кръг модели и понякога дори само за един и ще трябва да се експлоатира в ограничен период от време.
Затова, когато даден автомобилен производител възнамерява да навлезе в нов сегмент, доста често си струва да не хвърля усилия в разработки, а да потърси нужния му двигател от друг производител. Това се е случвало много пъти, като един от запомнящите се примери бе от началото на века, когато дизелът стана популярен и почти всички компании бяха принудени да го предлагат, но нямаха време за разработки и трябваше да се доверят на конкурентни фирми, за да могат да са по-бързи и гъвкави.
В галерията ще ви представим няколко пресни случая за това, как дадена компания разчиташе на моторизация от друга, независимо дали на база на някакво партньорство или просто от конкретна нужда:
Популярни двигатели, използвани от конкурентни автомобилни марки (ГАЛЕРИЯ)
През 2007 година, от Smart, въпреки огромните трудности поради пазарния провал на Roadster, представят второто поколение на fortwo. В допълнение към подобренията по отношение на дизайн, активна и пасивна безопасност, новият автомобил е оборудван с 999-кубиков, 3-цилиндров мотор, производство на Mitsubishi.