Разработването на автомобилен двигател е една от най-комплексните и скъпи операции в автомобилната индустрия, така че не винаги подобен ход си заслужава. Особено ако двигателят е предназначен за ограничен кръг модели и понякога дори само за един и ще трябва да се експлоатира в ограничен период от време.
Затова, когато даден автомобилен производител възнамерява да навлезе в нов сегмент, доста често си струва да не хвърля усилия в разработки, а да потърси нужния му двигател от друг производител. Това се е случвало много пъти, като един от запомнящите се примери бе от началото на века, когато дизелът стана популярен и почти всички компании бяха принудени да го предлагат, но нямаха време за разработки и трябваше да се доверят на конкурентни фирми, за да могат да са по-бързи и гъвкави.
В галерията ще ви представим няколко пресни случая за това, как дадена компания разчиташе на моторизация от друга, независимо дали на база на някакво партньорство или просто от конкретна нужда:
Популярни двигатели, използвани от конкурентни автомобилни марки (ГАЛЕРИЯ)
KR-двигателите се използват и в модели на други марки, с които Toyota има договорка. Най-яркият пример е джоинт-венчъра с PSA, от който се появяват градските Toyota Aygo и нейните близнаци Citroen C1 и Peugeot 107. В този случай моторът Toyota 1KR-FE е 3-цилиндров, с работен обем от 998 куб. см и тегло от едва 69 кг. Агрегатът с алуминиев блок постига мощност от 66 к.с. и въртящ момент от 91 Нм.