Когато един автомобил е лансиран като спортен модел, той трябва да отговаря на някои изконни ценности: да изглежда добре и предизвикателно, да е пъргав, динамичен и най-вече да е бърз. Защото именно високата скорост и добрата динамика най-точно се вписват в понятието "спортен".
Но има и една максима, че не всички спортни коли са бързи, както и че не всички бързи коли са спортни. И в автомобилната история сме ставали свидетели на не един и два несполучливи опита по темата. Какво, например, ще кажете за Ferrari с двулитров двигател? Или за Corvette със скоростомер, показващ едва 140 км/ч? Или пък за Porsche с ускорение от над 13 секунди до 100?
Ето няколко примера за автомобили, които изглеждат като расови състезатели, но имат плачевна динамика:
9 наистина бавни спортни коли (ГАЛЕРИЯ)
Един брилянтен пример, че не всички спортни коли са бързи, както и че не всички бързи коли са спортни е Toyobaru. Моделът никога не е бил цар на ускорение и динамика. От Subaru дават 4-цилиндров боксер за намаляване на центъра на тежестта, като нието те, нито Toyota се навиват да сложат турбокомпресор. А купето с 200 конски сили така и не се доказва като суперспринтьор. Но не е казано, че двата производни модела не са забавни за каране, все пак...