Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Топ 10 на най-бавните коли от 80-те

Астматик с лекота би надбягал някои от тях

Топ 10 на най-бавните коли от 80-те

В наши дни колите са почти задължени да ускоряват до 100 км/ч за по-малко от 10 секунди. Каквото и да е предназначението на леките коли днес, ако не влизат в тези рамки, автоматично ги приемаме за дяволски бавни, а производителите им търпят негативи от този факт. Ако превъртим времето назад обаче, ще се сетим за куп коли, които трудно са можели да ви докарат глоба за превишена скорост. И въпреки това, някои от тези коли са успели някак да се превърнат в емблеми на цяла една епоха и продължават да привличат интерес и днес. Представяме ви десетте най-бавни коли от 80-те години на миналия век.

Топ 10 на най-бавните коли от 80-те

1. Citroen 2CV ( от 0 до 100 км/ч за 31.7 секунди, максимална скорост 110 км/ч)

Донякъде не е честно да съдим Citroen 2CV за неговата динамика на ядосан охлюв, тъй като този автомобил е проектиран още преди началото на Втората световна война. Все пак обаче, колата се произвежда чак до 90-те, така че отговаря на нужните критерии. Великото 2CV и неговия двуцилиндров двигател с въздушно охлаждане са проектирани с идеята за ниска цена, практичност и икономичност, така че няма какво повече да искаме.

Топ 10 на най-бавните коли от 80-те

2. Fiat 126 (от 0 до 100 км/ч за 42.1 секунди, максимална скорост 103 км/ч)

Полският наследник на Fiat Cinquecento следва същата концепция, но с малко по-мощен двигател и скоростна кутия със синхронизатори. Все пак колата се затруднява да впечатли който и да било с динамичните си характеристики, което основно дължим на двуцилиндровия двигател с въздушно охлаждане и мощност 26 к.с. Автомобилите от първите години на 80-те разполагали дори с по-малко - 23 к.с. С тази кола най-много да ви арестуват, тъй като не можете да вдигнете препоръчителната от закона скорост.

Топ 10 на най-бавните коли от 80-те

3. Renault 4 GTL (от 0 до 100 км/ч за 21.7 секунди, максимална скорост 114 км/ч)

Подобно на първите два автомобила от списъка, на това Renault също му е нужна цяла епоха от време, за да стигне от точка А до точка Б. Пуснато е на пазара през 1961, а през 80-те получава сериозно обновление с по-голям 1.1-литров двигател, въпреки който на версията GTL са й нужни близо 22 секунди, за да се ускори до 100 км/ч. И това все пак е бързо, защото на някои пазари, въпросният двигател така и не пристига, а там клиентите са длъжни да се задоволят със стария 845-кубиков мотор, който изпълнява същото упражнение за цели 38 секунди.

Топ 10 на най-бавните коли от 80-те

4. Suzuki Alto FX Auto (от 0 до 100 км/ч за 22.5 секунди, максимална скорост 120 км/ч)

Този автомобил идва от времето, в което автоматичната скоростна кутия беше знак за удобство, но и на сериозно влошаване на динамиката. За разлика от днешните автоматици, които сменят скоростите по-бързо от човек, по времето на Suzuki Alto нещата са били много по-различни. Автоматичната скоростна кутия на този автомобил е влошавала със 6.7 секунди времето му за ускорение до 100 км/ч спрямо аналогичен модел, но с ръчни скорости.

Топ 10 на най-бавните коли от 80-те

5. Suzuki SJ410 (от 0 до 100 км/ч за 29 секунди, максимална скорост 129 км/ч)

Още един от автомобилите на Suzuki от близкото минало, чието време за ускорение до 100 км/ч е по-редно да бъде засичано с календарче, а не с хронометър. Скоро след излизането си на пазара, джобният джип си печели прякора SJ-fall-over, заради склонността си да се преобръща лесно. Ако преобръщането в пропастта не ви е убило обаче, със сигурност SJ410 ще умрете от старост зад волана, защото моделът е потресаващо бавен.

Топ 10 на най-бавните коли от 80-те

6. Dacia Duster (от 0 до 100 км/ч за 28.5 секунди, максимална скорост 110 км/ч)

Dacia е бюджетната марка на Renault, която най-общо казано използва по-старите технологии на французите за производството на достъпни автомобили за работническата класа. Крайният резултат е чудесно съотношение между цена и качество. Преди няколко десетилетия обаче, светът се запознава с първия Duster, който на практика представлява ребрандирана версия на офроуд машината Aro 10. За сметка на високо си тегло, този Duster е доста бавен. Доказателството е десетичната запетая в максималната скорост. Такива производителите поставят или когато колата е рекордно бърза, или когато е рекордно бавна. В този случай е ясно за кое от двете става въпрос.

Топ 10 на най-бавните коли от 80-те

7. Daihatsu Domino (от 0 до 100 км/ч за 26.6 секунди, максимална скорост 116 км/ч)

Eдин-единствен поглед върху листа със спецификациите на Daihatsu Domino е достатъчен, за да разберете, че моделът може с лекота да бъде надбяган от асматик. Двигателят му е с 547 куб. см. работен обем, два цилиндъра и мощност 30 к.с., така че едва ли можем да искаме повече. Преди да започнете да му се подигравате обаче, помислете добре, защото този двигател има по-голяма литрова мощност от повечето 4-цилиндрови двигатели на суперминитата от онези години.

Топ 10 на най-бавните коли от 80-те

8. Ford Granada 2.1 Diesel (от 0 до 100 км/ч за 26.6 секунди, максимална скорост 116 км/ч)

В началото на 80-те дизеловите двигатели били запазена марка на такситата и хората, които държали повече на ниския разход на гориво, отколкото на динамиката на своята кола. И това изобщо не е изненада, имайки предвид, че това, с което разполагали дори представителните автомобили като Ford Grenada, се изчерпвало с мощност от рода на 64 к.с. и 122 Нм максимален въртящ момент. Отгоре на всичко, тези показатели отбелязвали сериозен напредък спрямо ранните 1.9-литрови двигатели на Granada.

Топ 10 на най-бавните коли от 80-те

9. Fiat Panda 750L (от 0 до 100 км/ч за 20.6 секунди, максимална скорост 107 км/ч)

Подобно на Renault 4, Fiat Panda никога не е била замисляна като автомобил за високи скорости и бързи завои. Въпреки това, версията с 1000-кубиков двигател се славела като достатъчно пъргава, за да покрие ежедневните нужнди на своите собственици. Не такъв бил случая с по-евтиния вариант с двигател със 769 куб. см. работен обем. Този автомобил не само не предлагал функционалността на по-старите коли, като R4 и 2CV, но в същото време не бил по-забавен от тях.

Топ 10 на най-бавните коли от 80-те

10. Toyota Land Cruiser (от 0 до 100 км/ч за 26 секунди, максимална скорост 145 км/ч)

В случая петним името на Land Crioser, но истината е, че през 80-те всички автомобили от този клас са били меко казано бавни. Много от тях, подобно на Land Cruiser, не разполагали с турбокомпресор, а резултатът е огромно и тежко купе, задвижвано от маломощен 4.0-литров, 6-цилиндров редови дизел с едва 102 к.с.

 

0 от 500
  • #7
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 1 година )
    Лада 2107 ги правеше за 17 секунди, Москвич 12-ак за 20 секунди от 0 до 100. Самарата с 5 скорости и 1.5 мотор без проблем 13 секунди. През 70-те и 80-те масовите автомобили на запад, дори и много по качествени, не бяха много по добри, като динамични характеристики.
  • #6
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Щирлиц ( преди 1 година )
    Автомобилът е създаден .....за придвижване.Който иска да е "бРъз и яростен"-да си намери място извън пътищата.
  • #5
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ладата 2101 е за около 18сек, а азлк 2140 за 16,5 така че не влизат в тая класация. Не са толква бавни коккото си мислите Вие младите 1,5 80 коня, 1050 кг вдигаше 160км/ч без проблем.
  • #4
    18 rate up comment 2 rate down comment
    thebrainless ( преди 1 година )
    Повечето не са лоши за времето си, а Сузуки Самурай в добро състояние в момента става все по-скъпо и рядко се продава.
  • #3
    20 rate up comment 0 rate down comment
    хгх ( преди 1 година )
    опел вектра а 1.7д 57кс 20 сек
  • #2
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Пешо ( преди 1 година )
    Е реално Ладата 2101(т.нар "единица), Москвича 2140, Шкодата 120 и ЗАЗ - ът са си модели от 70 - те години, нищо че са произвеждани и през 80 - те. (Ладата дори си лицензно копие на Фиат 124 от 1966г., но това е друг въпрос...) Иначе съм съгласен, че статията е някакъв опит за търсене на сензации.
  • #1
    30 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Някой си е правил свободни съчинения. Взели са най-бавните версии от някой марки и се упражняват в писане на статии и сензации. Интересно къде са Москвич, Жигула, Шкода, Заз, Трабант, Застава? Къде са точно тези коли, които са наистина бавни? Има и още, но няма да ми стигне времето.