Когато един автомобил е лансиран като спортен модел, той трябва да отговаря на някои изконни ценности: да изглежда добре и предизвикателно, да е пъргав, динамичен и най-вече да е бърз. Защото именно високата скорост и добрата динамика най-точно се вписват в понятието "спортен".
Но има и една максима, че не всички спортни коли са бързи, както и че не всички бързи коли са спортни. И в автомобилната история сме ставали свидетели на не един и два несполучливи опита по темата. Какво, например, ще кажете за Ferrari с двулитров двигател? Или за Corvette със скоростомер, показващ едва 140 км/ч? Или пък за Porsche с ускорение от над 13 секунди до 100?
Ето няколко примера за автомобили, които изглеждат като расови състезатели, но имат плачевна динамика:
9 наистина бавни спортни коли (ГАЛЕРИЯ)
Всеки е наясно, че чарът на Ferrari е в солидните V8 мотори зад седалките, който дават солидна мощност. Но може ли да си представите модел на "кончетата" с едва 155 конски сили?
През 1980 година италианските власти вдигат двойно таксите за автомобили с двигатели, по-големи от 2000 куб. см. Тогава инженерите на марката взимат дефорсираната версия на V8 мотора от 308 и създават агрегат с обем 1990 куб. см, с който маломощната машина вдига "само" 215 км/ч, при това за адски дълго време. Само 160 бройки от този вариант са пуснати на пазара, преди Ferrari да добавят турбокомпресор, с който ускорението до 100 км/ч става за 6,7 секунди, а максималната скорост вече е 242 км/ч.