Френската марка DS представи четвъртия модел в гамата си - DS 4. Според създателите му това е автомобил от т. нар. "премиум С сегмент", но е по-скоро конкурент на кросоувъри като BMW X2 или Audi Q3, отколкото на класическите седан и хечбек модели в сегмента.
DS 4 всъщност ще се предлага в две разновидности - Performance Line, която е по-близо до класическия хечбек, и визуално повдигнатата Cross версия, стремяща се да дава приключенско усещане като SUV модел. Автомобилът е дълъг 4.40 метра и висок 1.47 (в по-ниския вариант).
Дизайнерите са се постарали да придадат атлетичен и мускулест силует на автомобила, обясни по време на премиера шефът им Тиери Метроз. За да подсили това впечатление, DS 4 ще ползва доста големи колела - стандартно 19- и 20-цолови.
Колата запазва характерните вертикални дневни светлини от концептуалния модел, и получава ново поколение матрични LED светлини, които могат да проследяват и затъмняват насрещно идващите автомобили, така че на практика винаги да карате на дълги, без да заслепявате никого.
Предната решетка носи характерната диамантена шарка на марката. Ръкохватките на вратите се прибират в тях - мода, въведена с Tesla Model S.
Интериорът е почти изцяло дигитален и снабден със седалки от иновативна пяна - "ново поколение в комфорта", както твърдят от марката. Другата голяма новост е видимото изчезване на въздуховодите на климатичната система. Те всъщност са вградени по цялото протежение на таблото. Климатикът има специални сензори за фини частици (PM2.5), и може да прочисти салона от тях само за няколко минути.
DS 4 получава и интересна информационна система с добавена реалност (AR), която може да прожектира детайли и указания направо върху предното стъкло. Мултимедията ползва 10-инчов сензорен екран, с гласови и жестови команди.
Новост е и активното окачване, свързано с камера за наблюдение на пътя. Когато засече промяна в релефа, то за нищожна част от секундата се пренастройва, за да намали до минимум сътресенията в купето.
DS 4 е построен върху EMP2 платформата на групата PSA, но значително усъвършенствана. Още от дебюта си наесен моделът ще се предлага и като зареждащ се хибрид с 225 конски сили максимална мощност и над 50 км пробег само на ток. Останалите варианти ще са 1.2- и 1.6-литрови бензинови турбомотори, с мощност 130 и 180 конски сили, както и BlueHDI дизел със 130 коня.
Още снимки на новия DS 4 вижте в ГАЛЕРИЯТА: