IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

DS 7 Crossback: тестваме новата идея на французите за лукса

Първите коли на тази марка бяха просто напудрени, твърде надценени ситроени. Но не и тази

Какво означава премиум автомобил?
Нито производителите, нито даже данъчните власти, чиито приходи зависят от това, могат да дадат ясно определение.
 


АКО ПИТАТЕ НАС, дали една кола е премиум, зависи от три фактора. Първо, тя трябва да предлага повече комфорт от останалите. Второ, трябва да предлага повече динамика. И трето, трябва да ви взема по-висока цена за всичко това.

Дано не ви прозвучи цинично, но цената всъщност е най-важният компонент. Това е начинът, по който да покажете на останалите произлезли от маймуната граждани, че се справяте с живота по-добре от тях.


DS 7 Crossback, тест драйв


Затова и първите опити на DS, новата луксозна марка на групата PSA, ни изглеждаха толкова абсурдни. В основата на досегашните DS модели на практика бяха автомобили на Citroen. Да се опиташ да превърнеш една от най-достъпните коли в луксозна стока е горе-долу толкова реалистично, колкото да превърнеш Златка от Playboy в кралицата на Англия.


DS 7 Crossback, тест драйв


ЕТО ОБАЧЕ ЕДНА КОЛА, КОЯТО ПРОМЕНЯ нещата. DS 7 кросбек е първият наистина самостоятелен модел на марката. Вярно, ползва същата модулна платформа и същите двигатели като Peugeot 3008 или Opel Grandland Х. Но в това няма никакъв проблем, защото французите са променили самото определение за премиум.

Тук няма да откриете нищо динамично. В гамата няма шестцилиндрови мотори или V8. Няма подсилено спортно окачване. Най-големият достъпен мотор е бензинов 1.6 с 225 коня и макар той да е много близък с онзи от 308 GTi, никога няма да ви се прииска да го тествате на писта. Просто защото окачването е с твърдостта на шоколадово суфле.


DS 7 Crossback, тест драйв


КЛАСИЧЕСКИТЕ ФЕНОВЕ НА ГОЛЕМИТЕ СИТРОЕНИ са свикнали да очакват от тях две неща: авангарден дизайн и фантастичен комфорт на возене. За първото DS 7 ще ги разочарова: това е съвсем типичен среден кросоувър, който отдалеч като нищо можете да сбъркате с Аudi. Но пък с второто компенсира напълно. Даже стандартното окачване е меко и щадящо пломбите ви. По-високите версии имат и една новаторска система, която следи пътя с камери и ако забележки дупка или неравност, за милисекунди нагажда амортисьорите. Благодарение на това този DS вози меко, но все пак стои уверено в завоите. И е удивително маневрен, с радиус на завой под десет и половина метра.


DS 7 Crossback, тест драйв


В ГАМАТА ИМА СЪЩО ДВА ДИЗЕЛА и трицилиндров бензин със 130 конски сили. Но ние тестваме златната среда - 1.6 бензин с по-малкия турбокомпресор и 181 коня. Съчетан с новия 8-степенен автоматик на Аisin, този мотор върши съвсем прилична работа.

 

DS 7 Crossback

181 к. с. максимална мощност

250 Нм макс. въртящ момент

8.9 секунди 0-100 км/ч

220 км/ч максимална скорост


От DS обещават 5.3 литра на 100 км среден разход с него. Не знаем как точно са го постигнали - може би на Международната космическа станция. В условията на земно притегляне разходът се доближава по-скоро до 7 на сто. Което впрочем никак не е лошо.
Има и спортен режим, но той само прави колата по-шумна, задържайки смяната на предавките. Естественото състояние на този автомобил е в режим комфорт.


DS 7 Crossback, тест драйв


КАТО КАЗАХМЕ, ЧЕ ЛИПСВА авангардният дизайн, имахме предвид отвън. Отвътре го има в изобилие - от бутона на запалването, така умело скрит пред самите ви очи, до контрола върху прозорците, вграден в централната конзола. Целият интериор е изпъстрен с ромбове, или стилизирани диаманти, както ги наричат в DS. Без усилие изброихме поне петдесет, без да опираме до светлините отвън.


DS 7 Crossback, тест драйв


Ромбовидна е и графиката на дигигалните прибори и мултимедията. Харесахме дизайна, но реакциите на системата са малко мудни, а и е досадно всичко да се управлява от тъч скрийн. Има и някои типично френски чудатости - примерно стрелката, указваща от коя страна е резервоарът, е всъщност от точно обратната страна. Да не говорим за часовника от реномирания френски майстор Bernard Richards Manufacture - свеж на вид, но мъчно разгадаем.


DS 7 Crossback, тест драйв


ИНАЧЕ ОТКЪМ ТЕХНОЛОГИИ ТОЗИ DS е наистина премиум. Има адаптивни светодиодни фарове, които нощем ви осветяват знаците с насочен лъч. Има система за нощно виждане, предпазваща пешеходци и животни. Има автопилот, който сам си поддържа лентата. Има специално ламинирани прозорци за по-добра звукоизолация. Има безжично зарядно и масажни седалки с отопление и вентилация. Мястото отзад е достатъчно за трима възрастни, багажникът побира 555 литра.


DS 7 Crossback, тест драйв


DS 7 се предлага с доста объркващите пет нива на оборудване, но четири стила "вдъхновение" за интериора. Базовата версия с ръчни скорости и трицилиндров мотор тръгва от около 60 000 лева - и дори тя има 18-цолови алуминиеви джанти, дигитални прибори, кожен волан и климатроник с две зони.


DS 7 Crossback, тест драйв


Нашата тестова кола, с най-пълно оборудване, панорамен покрив и най-скъпото интериорно "вдъхновение" Оpera, ще ви струва почти 97 хилядарки. А ако искате задвижване на четирите колела, ще трябва да си поръчате plug-in хибридната версия за минимум 110 000 лева. Така че DS 7 Crossback може и да не покрива изискването за динамика, но спокойно отмята другите две условия за премиум автомобил. Особено най-важното.

Още снимки от теста на DS 7 Crossback вижте в галерията:

 

0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Коста ( преди 6 месеца )
    Ако ти трябва нещо, което вози дабре, но е евтино, неголямо и с ниска мощност, вземи си матрак!
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    C6 беше толкова страшен премиум, че не изкара и до фейслифт
  • #21
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Без критика ( преди 7 месеца )
    Тва не е премиум.Изглежда евтино.Обичах марката но последният истински премиум на ситроен беше моделът С6 .Имаше всичко изглеждаше странно-буквално нямаше друг такъв вътре си беше лукс.Имаше и онова окачване дето си е на истинските ситроени.Моторите бяха добри имаше 6 цил,битурбо и обикновени.За всеки вкус.Тва прилича на китайски джип,вътре е жалък,липсва окачването двигателите са жалки.Какво значи 1,6 за тоя тромав автобус?Това е гротеска на ситроен.Разложен труп
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    #18#19 Не те бива много за гадател! Решил си да приемеш ролята на дърта шведка от махалата, която гледа на ръка и точно толкова познаваш. Все пак успя да улучиш без да искаш нещо и то е, че шефа на жена ми я помпи. Човека е умен, успял, богат и без комплекси. Кара точно това, което му харесва, а не каквото комплексарите, като теб си мислят, че трябва. Та така за шефа на жена ми. Между другото, жена ми работи в моята фирма...
  • #19
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Този автомобил не е за българския вкус и пазар, което личи от статията и коментарити под нея. В Европа има представители на средната класа, които никога няма да седнат зад мерцедес,бмв или ауди, каквато е мечтата на всеки нов европеец от марокански, алжирски или...български произход. Извън сарказма, ДС 7 бе колата с най-малко пластамаса на автосалона в Брюксел и с най-посещавания щанд.
  • #18
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Да бе 7 милиона продажби на немската премум тройка и бай *** решил че си ги купуват хора продали ниви. Пич толкова си ***, че няма смисъл от коментар. Да си купиш хубава кола било комплекс. Не, това е удоволствие, което никога няма да разбереш, карайки евтини бракми. Хубавата кола е като хубавате жена, все неща които никога няма да разбереш. Карай си евтината кошница и не коментирай нещо, които никога няма да имаш възможност да притежаваш. Завиждай и си трай, че ставаш много смешен.
  • #17
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Най-продаваните, защото има глу-па-ци, като теб! А видял ли си, кои техни модели най-много се продават? Продават си малките щайги, като премиум. А да ме е срам какво карам не си познал. Не съм на толкова ниско ниво, че да си избивам комплексите с МПС, което трябва да ми служи, а не като теб и себеподобните ти да служите вие на колите си. Пълно е с комплексари, които продадоха наследствени ниви и имоти, за да си купят немски “премиум“ с който да се фукат. Зареждат за 10 лв гориво завалиите...
  • #16
    7 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Разликата е там, че Ситроен не продават а Мерцедес, БМВ и Ауди са най-продаваните премиум марки. С тази разлика, че се купуват от най-хитрите, умни и успели хора по света, балъка то търси в огледалото, после си виж евтината щайга в която умираш от срам като шофираш и може да осъзнаеш ситуацията в която се намираш.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    ти пък какво правиш в дамска кола когато си купуваш обувки пробваш ли и тези с 10 см токове явно не си в час че женската логика е различна от мъжката
  • #14
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ами хората са си прави да ви продават Ситроен на цената на премиум. Като има бАлАци що пък да не продават. Колко ще продадат е друга тема. Та ФВ как продават преоблечени Фолк с Вагени с марка Ауди на премиум цена? Или Дачии и Рена с марката Мерцедес. Или Пежо с марката БМВ. Та и тук работата е същата. Немците обаче го правят малко с по-голям финес и повече хора им се връзват.