През последните 20 години бяхме свидетели на няколко операции по възраждане на значими от миналото автомобилни модели: от Fiat 500 до 124 Spider, през Mini и Volkswagen New Beelte, до Alpine A100, Toyota GT86 и Supra. Всчики те, а и редица други, представиха модерна интерпретация на обичаните преди много години исторически модели.
Но можеше да има и много повече: всъщност, на всеки един възроден модел, който влиза в серийно производство има поне два или три, които даден автомобилен производител разработва, а след това изоставя. В много случаи такива автомобили се представят пред публика като концептуални модели, за да се види реакцията и дори се подават сигнали за евентуално серийно производство.
В галерията по-долу ще откриете няколко култови автомобили, които трябваше или щяха да бъдат възродени и вкарани в серийно производство, но впоследствие проектите за тях потънаха в забрава:
8 култови модела, които заслужаваха нов шанс (ГАЛЕРИЯ)
Дори и в САЩ в края на 90-те години на миналия век и началото на настоящия имаше голяма вълна с желание за възраждане на култови модели от миналото. Дузини концепции красяха изложенията в Детройт, Ню Йорк и Чикаго, с красиви обещания за величествени завръщания. Сред тях бе и прототипът Bel Air от 2002 година, който бе успешна реинтерпретация на популярния модел от 1950-те и 1960-те. Прототипът бе в доста завършен вид, с експериментален двигател и серийна платформа на General Motors, но компанията все пак реши да не го пуска на поточната линия.