Дизайнерът Роман Прядко представи нов ретро-футуристичен концептуален модел, с който преосмисля облика на легендарния съветски автомобил Москва-2140, произвеждан през периода от 1976 до 1988 години. Оригиналният модел всъщност е модернизирана версия на предишния Москвич-412, от който са произведени над милион екземпляра.
През 2020 година феновете на марката отбелязаха 90-годишнината от основаването на завода АЗЛК (първоначано той се казва КИМ, а в последите години от съществуването си - ОАО "Москвич") и затова не е изненада, че съветската класика получава нови форми, които в момента са само на чертожната дъска.
Дизайнерът посочва, че като габарити Москвич-2140 ще бъде с 200 мм по-дълъг и с толкова по-широк от класическата машина. Добавката във височината е 50 мм, като авторът на проекта се е опитал да пресъздаде духа на класиката. Той е черпил вдъхновение не само от основния модел 2140, но и от луксозната модификация 2140SL.
Прядко е обърнал особено внимание на дребните дребните детайла на дизайна, като особено впечатление правят светодиодните фарове и прорезите под решетката на радиатора. Задните светлини също изглеждат познати, като край тях е разположен знакът 1500.
Формата на волана и конфигурацията на приборите също препращат към истинския "Москвич". Все пак има новости - самият волан е мултифункционален, а на приборния панел освен километраж, тахометър и други познати показатели е поставена и навигация. В правоъгълния преден панел отлично се вписва големия тъч-скрийн на мултимедийната система, а на мястото на запалката е поставено безкабелно зарядно, три USB-порта и зареждане с 12В.
Уви, Москвич засега си остава в миналото и надеждите автомобилите на марката да се появят отново по улиците са минимални. През 2007 година компанията ОАО "Москвич" прекрати съществуването си, а неин приемник става ОАО "Рено Русия", която през 1998 година закупи цеха за сглобяване а двигатели АЗЛК. Сега той произвежда модела Renault Logan.
Снимки: Roman Priadko Design