IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кога маслото в двигателя трябва да се сменя по-рано?

Най-важното е в какви условия и колко често се ползва автомобилът

Моторното масло осигурява на двигателя продължителна и правилна работа. Производителите препоръчват то да се сменя веднъж в годината или след достигането на определен пробег. Има обаче ситуации, когато замяната на смазващата течност трябва да бъде извършена преди предвидения срок.

Маслото в двигателя изпълнява редица функции, като освен смазка на детайлите и осигуряване на лесно стартиране, то почиства двигателя, а също така охлаждане неговите детайли, които са подложени на най-сериозно нагряване. Затова и самото масло е сложна и високотехнологична течност, запазваща дълго време своите свойства. Как обаче да разберем, че трябва да пренебрегнем указанията на производителя и да я сменяме по-често?.


6 причини за по-ранна смяна на маслото (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    в книжката "Гледане на автомобила така че да е гледан" ли пише?
  • #8
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    То си го пише в книжката кое се води тежки условия на експлоатация и как тогава се сменя на 10хил. ама кой да чете.
  • #7
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    сега ще налазят хората дето си "гледат" колите и ще ни обяснят, че производителите са тъпи и не разбират и ако искаме да не "хвърлим" двигателя трябва да сменяме масло на 5000км...
  • #6
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    новите long life масла би трябвало да са ок за 30 000км ако не се кара зверски междувременно.. но пък ако се кара така ще се наложи доливане, та така или иначе ще е подновено маслото :)
  • #5
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До #4 Ти още М10Д ли сипваш? Маслата са достатъчно напред за да може да караш 35к или 2г без смяна. Иначе да, двигателя отива в кофата след около 600-700к км, ама ми дреме. От около 16г години съм с този цикъл
  • #4
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ти карай с едно масло 2 години или 40 000 км и двигателя отива в кофата
  • #3
    7 rate up comment 6 rate down comment
    По начесто по добре! ( преди 2 месеца )
    Ако ежедневно давате газ по магистралите е добре да сменяте на 5000км. и не пестете пари от масло! Сипвайте само най добрата синтетика. Също след основен ремонт на двигателя или тунинг където има смяна на бутала, лагери, сегменти и др. маслото и филтъра трябва да се сменят задължително след първите 80-100 километра. После след 1000км. още една смяна. и чак тогава се преминава към редовния интервал.
  • #2
    24 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Демек във всички случаи трябва да го сменяш рано, поне така излиза от статията, караш често, сменяш, караш рядко сменяш, данаш газчица сменяш, караш бавно сменяш.. стотици инженери разработват маслата, те ги тестват във всякакни условия, щом те са изчислили 2г. или 35000км. Със сигурност са си сложили аванс значи такива статии са безмислени, в интерес на истината те щяха да печелят повече ако ви продаваха по-често, така че няваше нужда от такива обяснения.
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Иначе казано... ( преди 2 месеца )
    Каране си трябва.