През тази година няколко нови модела на европейски автомобилни производители ще пристигнат на нашите пазари от Китай, където всъщност се произвеждат и откъдето се изнасят насам. Сред тях има както компактни и масови, така и по-луксозни машини на премиум марки.
Производството на коли в Китай от страна на европейците си има логика: азиатската държава е най-големия автомобилен пазар в света и е истинско Ел Дорадо за производителите. С около 25 милиона продажби годишно, не е изненада, че европейските компании се натискат да лансират и произвеждат автомобилите си "на терен", като дори дори предлгата специфични модели и модеификации за местния пазар, които тук няма да видим.
Има и обратният вариант: европейските производители имат много заводи в Китай, като редица са и джоинт-венчърите с китайски фирми. Разходите за производство пък са значително по-ниски, което позволява да се трупат печалби дори и след относително скъпото транспортиране до Стария континент със все мита и такси.
В настоящият материал ви представяме 8 модела на европейски производители, които (ще) се произвеждат в Китай и ще се внасят тук:
8 европейски коли, които всъщност се произвеждат в Китай (ГАЛЕРИЯ)
Същото се отнася и за DS 9, който вместо в родината си, ще се произвежда обновена фабрика в Шенжен, близо до Хонг Конг. Решението ядоса доста французи, тъй като все пак това е топмодел на вече бившата PSA и е трябвало да бъде "made in France"