През април 2019 година BMW стартира абонаментна програма за някои от своите модели. Тя се наричаше Access by BMW (Достъп от BMW), като предлагаше доста скъп начин за временен достъп до модели като M5, X5 M, X6 M и M4 Cabriolet. Няколко месеца по-късно тя беше разширена, като включи абонамент и за по-достъпни като цена автомобили - 330i, 330e iPerformance, X3, X2, M240i и електрическия i3.
Идеята на програмата беше всеки клиент да ползва автомобил на баварската марката на половин цена спрямо нуждите си. В един момент той може да се нужда от седан, а в друг – от кросоувър и така има възможност да сменя автомобилите си срещу 3700 долара месечно, без да му се налага да плаща за ремонти, обслужване и застраховки.
За сравнение, лизингът на BMW M5 излиза 5724 долара на месец, като тази сума не включва допълнителни разходи, които също са за сметка на клиента. В компанията се надяваха, че този подход ще се хареса на клиентите, но се оказа точно обратното и 3 години по-късно – в края на този месец, програмата ще бъде закрита.
„Нашата идея беше да проверим как ще работи един подобен модел, като за това трябваше да разберем какъв точно е интересът на клиентите. Сега сме в процес на разработка на нова интерпретация на програмата“, коментира представител на BMW пред Automotive News.
Конкурентът на баварците – Audi, също въведе подобна програма, която се казва Audi Select и се появи през септември 2018 година. Тя също обаче се оказа непопулярна и в края на януари ще бъде спряна. Третият голям германския производител на луксозни модели – Mercedes-Benz, прекрати абонаментния си план още през лятото на 2020 година заради слабо търсене.
Снимки: BMW