През 2001 година електрическото задвижване все още не бе на дневен ред, тоталният даунсайзинг бе фантастичен сценарий, а бензинът беше сравнително евтин. Международните автомобилни изложения бяха много мащабни, пищни и очаквани събития и самата мисъл за това, да се постави под въпрос провеждането на някое от тях звучеше нелепо.
Двадесет години по-късно тези картини предизвикват голяма носталгия. Няма ги вече препълнените с най-новите коли и концепции зали, а автомобилните производители представят новостите си предимно във виртуалното пространство. Кризата с коронавируса направи този формат основен и, за съжаление на феновете, явно така ще е и занапред.
Вековната традиция на автомобилните изложения явно приключва. Преди, всяка година започваше със салона в Детройт, който, обаче, промени формата си и тази година ще се проведе през есента. Ако въобще се проведе. Но, изложението в люлката на американското автомобилостроене всяка година даваше бляскав тласък на индустрията и съпътстващите я новини и именно на това събитие се падна честта да е първото за новия XXI век.
Нека да видим с какви идеи и очаквания посрещнаха нашето столетие автомобилните производители.
Най-интересните концепции от 2001 година (ГАЛЕРИЯ)
Историческото име, което принадлежеше на славния войн от Втората световна война, изглежда задължава поне стилистични цитати. Но марката Jeep определено демонстрира смелост пред ревностните почитатели на иконата и даде името Willys на младежки всъдеход в стила на плажните бъгита.
Външният вид в този случай е най-маловажното нещо - анатомията на високопроходимия автомобил бе много по-интересна. Леката алуминиева носеща конструкция бе покрита с напълно рециклируема пластмаса, тежащата наполовина от конвенционалната стомана. Използването на олекотени материали направи възможно да се поддържа теглото на автомобила в рамките на 1315 кг, за завист на спортните автомобили, което бе и значителен плюс извън пътя. За офроуд, Willys разполагаше с постоянно задвижване на четирите колела, огромен пътен просвет и 22-инчови колела. И за разлика от "баткото" Wrangler, бе с цял мост само отзад и се задоволи със скромен 4-цилиндров мотор с компресор, постигащ 160 к.с. и 210 Нм.