Роботизираната скоростна кутия с двоен съединител е сравнително ново явление в масовите автомобили - BorgWarner я разработи за Volkswagen и германците я въведоха за пръв път през 2003 в своя Golf R32, под имео DSG. Но всъщност тя съществува много по-отдавна: от екзотичния Hillman Minx през 1961, в няколко източноевропейски трактора през 70-те, и в състезателното Porsche 962C от 1985.
На практика това е механична скоростна кутия с два съединителя, серво и управляващ блок. От обикновените роботизирани скоростни кутии тя се отличава по това, че може да държи включени две предавки и да преминава от една на друга, без да се прекъсва подаването на мощност.
Най-разпространеният вариант на пазара е именно DSG, която се предлага от няколко марки във Volkswagen Group - основно Volkswagen, Skoda, Audi и Seat. При други производители се нарича PDK, SST, PSG, EDC, S-tronic.
Кутията с двоен съединител има няколко предимства пред класическия хидротрансформаторен автоматик. Тя гарантира бърза реакция, мигновена смяна на предавките и разход на гориво като при механична трансмисия. Освен това е чувствително по-евтина за производство. Минусът е, че се нуждае от известно внимание, за да съхрани нормалната си работоспособност поне до 200 000 км. За тази цел трябва да се спазват няколко прости правила.
6 основни правила за запазване на живота на роботизираната кутия (ГАЛЕРИЯ):
Производителите не предвиждат смяна или доливане на масло в преселективната скоростна кутия през целия срок на нейната служба, като това се отнася както за кутии със "сух", така и за тези с "мокър" съединител. Опитните механици обаче препоръчват течността да се сменя, особено ако автомобилът се изполва в тежки условия (в случая тежки условия се отнася и до типична градска употреба с чести спирания и потегляния).
Хубаво е на всеки 60 000 км пробег да се сменя маслото в кутията заедно с масления филтър. Същото се отнася и за маслото в блока за управление. Процедурата не е от най-евтините, а и трябва да се извършва само от опитен механик с нужното оборудване.