IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шок за електромобилите в Германия - токът поскъпна

Местна компания предлага киловат-час за повече от едно евро

Германските клиенти плащат средно около 30 цента на киловат час за битово електричество. За зареждане на електромобили от обществени станции сумата е по-висока, но сега вече е шокираща, тъй като в някои случаи прехвърли едно евро за кВт/ч енергия.


зарядни станции


Компанията Plugsurfing, която предоставя подобна услуга на собственици на електрически превозни средства, обяви, че от 15 януари увеличава цените си. Зареждане от станция с променлив ток (АС) вече ще струва 49 цента (досега беше 44 цента), а от такава с постоянен ток - 69 цента (досега 64 цента).

Това все още изглежда приемливо, но използването на бързите зарядни на Ionity с мощност до 350 кВт ще струва 1,09 евро на кВт/ч (досега беше 84 цента). Ако сте директен клиент на Ionity услугата ще ви излиза по-евтино - 79 цента. За целта само трябва да сканиране кода на зарядната станция с мобилния си телефон, да въведете данните за плащане в уеб-формуляр и да разрешите трансфера на сумата.

Компанията Plugsurfing оправда рязкото увеличение на цените с 19% увеличение на ДДС и корекция на разходите. Тя има голямо предимство пред конкурентите си, тъй като предлага най-гъстата мрежа от зарядни станции в Европа, а освен това системата за обработка на плащанията е много лесна.

Сметките обаче показват, че ако собственик на електрически Opel Corsa избере бърза зарядна станция, това ще му излезе по-скъпо, отколкото да използва стандартна версия на модела. В случая версията на ток се нуждае от 16 кВт за изминаване на 100 км и това ще струва 16 евро. Дизеловата Corsa, която харчи 4 л/100 км, ще измине същото разстояние за 5 евро.

Plugsurfing работи и с производители на електрически автомобили като Polestar, Volvo, Jaguar и Land Rover. Тези компании предлагат своите превозни средства заедно с акаунт за мрежата на доставчика. С оглед на високите цени, компаниите могат да променят мнението си и да си намерят друг партньор.

Снимка: Volvo

0 от 500
  • #9
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    едно време така зарибиха балъците с дизела ниски цени и малък разход постепенно дизела стана по скъп от бензина
  • #8
    33 rate up comment 6 rate down comment
    На теслата дръжката ( преди 3 години )
    Мислех си че с повишаването на тока ще поизчакат 4-5 години докато еко шматките си навземат ел коли. Май съм сбъркал.
  • #7
    26 rate up comment 5 rate down comment
    AAV ( преди 3 години )
    Не се притеснявайте и няма какво да се палите толкова. Когато целта е ясно поставена - а именно "електрификация" - то международните а после и местните институции ще намерят начин да ви "убедят". Засега дотират електричските коли, но след време ще спрат с дотациите и ще започнат с главоломно покачване на данъци и акцизи за ДВГ превозни средства и горива. Тогава сметките ще са доста по-различни от сега. И това "тогава" е много по-скоро отколкото си мислите...
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Брей и героя на Алеко е цензуриран, голям смях
  • #5
    16 rate up comment 2 rate down comment
    BMDvdr ( преди 3 години )
    До #4 При около 18-20 кВч за 100 км това са си 7 евро на 100. При почти двойни цени на самите е-коли е невъзможно да избиеш разликата. Да не говорим, че в момента мойта каручка, зимата е на 5.4/100 при 1.91лв литъра е еквивалента на 5 евро. а точно в момента се оглеждам за нова като се целя на под 10 лв /100. КОЛА ДА МИ ВЪРШИ РАБОТА и за комфортно пътуване със 120 по магистралата за уикенда. Ценово на км, особено с включена цена на автомобила, ще ме биеш точно никога!
  • #4
    11 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ти на Бай ти *** не обяснявай за пазарна икономика, той си знае, че на нафтата е най-хубаво, а и с електричка, как да окадиш някой ако те дразни. Много гръмко заглавие, "Горките германци".
  • #3
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Ползват ли се изобщо ( преди 3 години )
    *** надценката а на Тесла зарядните в Германия струват 35 цента за Квтч и съответно 22 цента в Холандия, 30 във Франция, 26 пени(29цента) в Англия и т.н. тоест нормални цени а повечето други фирми имат много по-високи
  • #2
    22 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Айде електрофилчетата да обяснят колко е евтино на ток :D
  • #1
    28 rate up comment 2 rate down comment
    Jojo ( преди 3 години )
    Очаквано и все повече ще се вдига цената ,не може с Дизел да ми идва с цели 11 евро по -евтино и да избера тока пред нафтата ,т.е извода е ,че екологията ще ни излиза през носа