В историята на маркетинга това ще остане като една от най-необичайните стратегии: американската премиум марка Cadillac предлага на дилърите си до 1 милион долара компенсация, ако се съгласят... да се откажат да я продават. Вече над 150 се възползваха от щедрото предложение.
Много от дилърите не изгарят от ентусиазъм да продават електромобили
Зад меко казано странната схема се крие намерението на луксозния бранд на General Motors да премине към изцяло електрическа гама. За целта Cadillac ще промени изцяло идентичността си, а това ще наложи дилърите да похарчат поне по 200 000 долара, за да преоборудват салоните си.
На онези, които не са склонни да го сторят, компанията предложи компенсация до 500 000 долара (в отделни случаи - и до милион), за да прекратят предсрочно договорите. The Business Insider коментира, че в GM вероятно са смятали това за удачен PR ход, и не са очаквали наистина партньорите им да се възползват от предложението. Над 150 дилъри обаче вече са го сторили до момента, и не е изключено към тях да се присъединят и други - недотам добър знак за вярата, която търговците хранят в електрическото бъдеще на Cadillac.
Електрическият Cadillac Lyriq
Маркетинг стратези от компанията обясниха, че целта на електрическата гама е да привлече по-млада публика към стареещата марка. Не е ясно как намаляването на дилърската мрежа със 17% ще спомогне за това.
Cadillac вече показа първия си чисто електрически модел, наречен Lyriq. Той ще се появи на пазара след малко повече от година.