IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Cadillac плаща на дилърите си, за да... се откажат от марката

Над 150 вече са се възползвали от офертата - лош знак за електрическата стратегия на GM

В историята на маркетинга това ще остане като една от най-необичайните стратегии: американската премиум марка Cadillac предлага на дилърите си до 1 милион долара компенсация, ако се съгласят... да се откажат да я продават. Вече над 150 се възползваха от щедрото предложение.
  
   
Cadillac дилър
Много от дилърите не изгарят от ентусиазъм да продават електромобили
   
   
Зад меко казано странната схема се крие намерението на луксозния бранд на General Motors да премине към изцяло електрическа гама. За целта Cadillac ще промени изцяло идентичността си, а това ще наложи дилърите да похарчат поне по 200 000 долара, за да преоборудват салоните си.

На онези, които не са склонни да го сторят, компанията предложи компенсация до 500 000 долара (в отделни случаи - и до милион), за да прекратят предсрочно договорите. The Business Insider коментира, че в GM вероятно са смятали това за удачен PR ход, и не са очаквали наистина партньорите им да се възползват от предложението. Над 150 дилъри обаче вече са го сторили до момента, и не е изключено към тях да се присъединят и други - недотам добър знак за вярата, която търговците хранят в електрическото бъдеще на Cadillac.
  
  
Cadillac Lyriq
Електрическият Cadillac Lyriq
   
   
Маркетинг стратези от компанията обясниха, че целта на електрическата гама е да привлече по-млада публика към стареещата марка. Не е ясно как намаляването на дилърската мрежа със 17% ще спомогне за това.

Cadillac вече показа първия си чисто електрически модел, наречен Lyriq. Той ще се появи на пазара след малко повече от година.

 

0 от 500