Още в началото на годината компанията Cadillac обяви предстоящото излизане на първия си електромобил, но премиерата му беше отлагана по различни причини, в това число и пандемията от COVID-19. В крайна сметка марката представи дебютния си модел на ток, като това е големият кросоувър Lyriq.
Уви, засега това не е сериен автомобил, а само прототип, като производителят не разкрива, кога ще го пусне на пазара. Идеята на премиерата е, публиката да се запознае най-вече с дизайна на модела, тъй като по-голяма част от техническата информация вече бе съобщена по-рано тази година.
Cadillac Lyriq е построен на нова платформа, която концернът General Motors разработи специално за електромобили. Нейният най-важен елемент са батериите Ultium, които са интегрирани така, че да осигурят плавен ход, добра управляемост, безопасност, нисък център тежестта и близко до идеалното разпределение на теглото между двете оси.
Акумулаторите GM Ultium се отличават от досега използваните батерии по химически си състав. Използването на алуминий е позволило да се намали съдържанието на кобалт със 70%, което е особено важно за организиране на масовото производство. Освен това, управляваща електроника е вградена в модула на батериите, което означава с 90% по-малко кабели. Системата Ultium поддържа различни схеми на зареждане, включително и такива с мощност над 150 киловата.
Конкретно при Lyriq капацитетът на блока на акумулаторите е 100 кВт/ч, като според изчисленията на Cadillac, това би трябвало да осигури пробег на кросоувъра с едно зареждане от над 300 мили (483 км). За сравнение, основният играч на пазара в този сегмент - Tesla Model X, във версията си Long Range Plus с подобна батерия изминава 351 мили (565 км).
Засега не се разкрива мощността на електромоторите на Cadillac Lyriq, както и динамичните характеристики. Съобщава се само, че кросоувърът ще се предлага със задно предаване или със задвижване на двете оси. А оборудването, с което ще разполага, ще го превърне в символ на американския разкош.
От компанията разкриват още, че 33-инчовият екран на мултимедийната система има най-високата плътност от всички модели в историята на автомобилната индустрия. Кросоувърът разполага още с проекционен дисплей с два виртуални панела за различни данни, а също така с последна версия на фирмения автопилот - Super Cruise, който може сам да сменя платната по време на движение.
Още снимки на първия електромобил на Cadillac - вижте в галерията:
Снимки: Cadillac