Американската компания Cadillac показа снимки на огромния екран, създаден за първия електромобил на компания – кросоувъра Lyriq. Дисплеят има диагонал от 33 инча (83,82 см), като е разделен на три зони, които плавно преливат една в друга.
От зоната вляво от волана се появяват съобщения, управлява се оборудването и се променят настройките на екрана. Зад волана е разположен виртуален приборен панел, а вдясно се намират навигацията и мултимедийната система. Производителят дава възможност, екранът да се превърне в едно цяло, като тази функция е достъпна само, когато електромобилът е спрял или се зарежда.
Съобщенията вляво засягат предимно състоянието на батерията. Така водачът бива уведомен, че автомобилът може да не стигне до станция за зареждане. В средата се посочват скоростта, дистанцията и времето за достигане на крайната цел, докато навигацията показва данни за най-близката зарядна станция и предлага тя да бъде добавена в маршрута.
Според главния дизайнер на General Motors - Бил Томпсън, екранът на Lyriq представлява следваща степен на еволюцията на дисплея, който дебютира през февруари на новото поколение на Cadillac Escalade. Всъдеходът получи 38-инчов екран (96,5 см), но той не е цял, а се състои от три монитора, разположени на две нива.
Дисплеят на Lyriq е най-големият екран, поставян на сериен автомобил. По-рано китайската компания Byton, обяви, че нейният електрически кросоуър M-Byte ще получи дисплей с диагонал 48 инча (122 см), но заради финансови проблеми фирмата преустанови дейността си.
Снимки: General Motors