Германските клиенти плащат средно около 30 цента на киловат час за битово електричество. За зареждане на електромобили от обществени станции сумата е по-висока, но сега вече е шокираща, тъй като в някои случаи прехвърли едно евро за кВт/ч енергия.
Компанията Plugsurfing, която предоставя подобна услуга на собственици на електрически превозни средства, обяви, че от 15 януари увеличава цените си. Зареждане от станция с променлив ток (АС) вече ще струва 49 цента (досега беше 44 цента), а от такава с постоянен ток - 69 цента (досега 64 цента).
Това все още изглежда приемливо, но използването на бързите зарядни на Ionity с мощност до 350 кВт ще струва 1,09 евро на кВт/ч (досега беше 84 цента). Ако сте директен клиент на Ionity услугата ще ви излиза по-евтино - 79 цента. За целта само трябва да сканиране кода на зарядната станция с мобилния си телефон, да въведете данните за плащане в уеб-формуляр и да разрешите трансфера на сумата.
Компанията Plugsurfing оправда рязкото увеличение на цените с 19% увеличение на ДДС и корекция на разходите. Тя има голямо предимство пред конкурентите си, тъй като предлага най-гъстата мрежа от зарядни станции в Европа, а освен това системата за обработка на плащанията е много лесна.
Сметките обаче показват, че ако собственик на електрически Opel Corsa избере бърза зарядна станция, това ще му излезе по-скъпо, отколкото да използва стандартна версия на модела. В случая версията на ток се нуждае от 16 кВт за изминаване на 100 км и това ще струва 16 евро. Дизеловата Corsa, която харчи 4 л/100 км, ще измине същото разстояние за 5 евро.
Plugsurfing работи и с производители на електрически автомобили като Polestar, Volvo, Jaguar и Land Rover. Тези компании предлагат своите превозни средства заедно с акаунт за мрежата на доставчика. С оглед на високите цени, компаниите могат да променят мнението си и да си намерят друг партньор.
Снимка: Volvo