IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само 450 коли не стигнаха на Tesla да изпълни плана

Въпреки борсовите успехи компанията си остава с размерите на Isuzu, коментира Bloomberg

Само 450 автомобила не достигнаха на американския производител на електромобили Tesla да изпълни обещанието си за 500 000 доставени автомобила през 2020 година. През четвъртото тримесечие компанията на Илон Мъск опита с всички средства да насърчи продажбите и постигна 180 570 доставки - с над 40 000 повече от предишния си рекорд за тримесечен период, постигнат през есента на 2019.
    
    
Tesla, резултати 2020
  
   
В началото на миналата година Мъск бе обявил, че Tesla "с лекота" ще надхвърли 500 000 доставки, и не се отказа от тази прогноза дори след принудителното затваряне на фабриките за няколко месеца през пролетта. Все още е възможно целта да бъде постигната, защото Tesla предупреждава, че оценката й за доставките може да е "леко консервативна" и са допустими отклонения до 0.5% от реалната бройка.

2020 бе забележителна година за Tesla, която след неизменните загуби дотогава отчете пет поредни тримесечия на печалба и стана част от борсовия индекс S&P 500. Акциите на компанията вървяха постоянно нагоре и пазарната й капитализация скочи със 743% до 669 милиарда долара - най-високата в целия автомобилен сектор.
 
  
Tesla, доставки 2020, графика
Растящият дял на по-евтините Model 3 и Model Y в продажбите неизбежно ще се отрази на маржа, коментират анализатори. И сега крехката печалба на компанията идва предимно от продажбата на квоти за емисии на конкуренти като Fiat-Chrysler
 
  
В същото време обаче Tesla си остава далеч от целта да се превърне в масов производител, отбелязва анализаторът на Bloomberg Кевин Тайнън. "Компанията все още среща трудности да увеличи мащабите и си остава с размерите приблизително на Isuzu", казва Тайнън, и предупреждава, че тепърва Tesla ще се изправя пред предизвикателството на свиващия се марж на печалба, тъй като трябва да продава по-евтини модели и при засилена конкуренция. Гиганти като General Motors и Volkswagen AG се подготвят да залеят световните пазари с дузини нови електрически модели през следващите пет години.

Самата Tesla не стои със скръстени ръце - фабриката й в Китай вече започна производство, строят се още две в Германия и в Тексас, където ще се прави бъдещият пикап. Европейската офанзива обаче ще изисква появата на доста по-бюджетен модел - Мъск вече обяви, че планира такъв за 2023 година, на стойност около 25 000 долара.

 

0 от 500
  • #4
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Като чета #1 и #2 си давам сметка тоя Мъск колко е ***. Дано да чете Automedia и най-вече коментарите, че да не фалира
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Добре е ( преди 3 години )
    Споко тинтири знаем че всичко пишеш с много омраза и за това послъгваш понякога. Завършват годината с 180хил производство на тримесечие което е над 700хил годишно и значи че другата година би трябвяло лесно да надхвърлят 800хил продажби разбира се според търсенето и приоритетите но като цяло нямат голям проблем с търсенето. Модел У този месец започва продажби в Китай а скоро в С. Америка ще пуснат по-евтината версия на У
  • #2
    10 rate up comment 18 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    ХА-ХА-ХА, да припомним че 500 хил беше целта за 2019, не успя и през 2020 - чакаме 20206, когато целта е 20 милиона. И 16 завода да построи Друсльо все тая, той и в момента има капацитет за 2 милион автомобила с германската фабрика ще стане капацитет за 3 - въпросът е на кого да ги продава. Печалбата продължава да е от странични дейности, не от продажба на автомобили.
  • #1
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Даниел ( преди 3 години )
    Ако не си оправят качеството , което е сравнимо с това на Дачия, няма да оцелеят дълго. Ако ще на борсата и до два трилиона да им надуят цената, няма да има смисъл. До сега бяха фактически без конглокенция, но вече немски и китайски марки бълват всеки ден нови модели, с което се съмнявам че Тесла ще се справи. Сега сигурно ще се появят филисофи, които ще обясняват, че Тесла е с ,най-голям пробег и за това е без конглокенция, което са пълни глупости. Хората искат цена-качество .