IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Само 450 коли не стигнаха на Tesla да изпълни плана

Въпреки борсовите успехи компанията си остава с размерите на Isuzu, коментира Bloomberg

Само 450 автомобила не достигнаха на американския производител на електромобили Tesla да изпълни обещанието си за 500 000 доставени автомобила през 2020 година. През четвъртото тримесечие компанията на Илон Мъск опита с всички средства да насърчи продажбите и постигна 180 570 доставки - с над 40 000 повече от предишния си рекорд за тримесечен период, постигнат през есента на 2019.
    
    
Tesla, резултати 2020
  
   
В началото на миналата година Мъск бе обявил, че Tesla "с лекота" ще надхвърли 500 000 доставки, и не се отказа от тази прогноза дори след принудителното затваряне на фабриките за няколко месеца през пролетта. Все още е възможно целта да бъде постигната, защото Tesla предупреждава, че оценката й за доставките може да е "леко консервативна" и са допустими отклонения до 0.5% от реалната бройка.

2020 бе забележителна година за Tesla, която след неизменните загуби дотогава отчете пет поредни тримесечия на печалба и стана част от борсовия индекс S&P 500. Акциите на компанията вървяха постоянно нагоре и пазарната й капитализация скочи със 743% до 669 милиарда долара - най-високата в целия автомобилен сектор.
 
  
Tesla, доставки 2020, графика
Растящият дял на по-евтините Model 3 и Model Y в продажбите неизбежно ще се отрази на маржа, коментират анализатори. И сега крехката печалба на компанията идва предимно от продажбата на квоти за емисии на конкуренти като Fiat-Chrysler
 
  
В същото време обаче Tesla си остава далеч от целта да се превърне в масов производител, отбелязва анализаторът на Bloomberg Кевин Тайнън. "Компанията все още среща трудности да увеличи мащабите и си остава с размерите приблизително на Isuzu", казва Тайнън, и предупреждава, че тепърва Tesla ще се изправя пред предизвикателството на свиващия се марж на печалба, тъй като трябва да продава по-евтини модели и при засилена конкуренция. Гиганти като General Motors и Volkswagen AG се подготвят да залеят световните пазари с дузини нови електрически модели през следващите пет години.

Самата Tesla не стои със скръстени ръце - фабриката й в Китай вече започна производство, строят се още две в Германия и в Тексас, където ще се прави бъдещият пикап. Европейската офанзива обаче ще изисква появата на доста по-бюджетен модел - Мъск вече обяви, че планира такъв за 2023 година, на стойност около 25 000 долара.

 

0 от 500
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Кой продава по близо 500 000 ел. коли в света? Като си отговорите на този въпрос ще разберете колко Тесла са пред останалите!!!
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До гениите ( преди 1 месец )
    Толкова ли не разбирате че за да се расте с по 40% годишно са нужни много пари което води до загуби ако рязко намалят инвестициите естествено че лесно ще имат процентни печалби сравними с немските премиуми но не това им е краткосрочната цел явно е прекалено сложно за мнозина че растежа не пада от небето а става с много пари
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това е така, понеже Тесла прави кола в момента което е реално колата след 10 години от която останалите легаси автопроизводители и идея си нямат и са разбрали, че Тесла правят електромобили. Не, тесла са софтуерна компания която прави най-добрите компютри на колела в момента, докато едни други им забива елементарния софтуер.
  • #15
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 14 ( преди 1 месец )
    Звучи абсурдно наистина, но истината е че колкото и бездънна яма да е Тесла, черна дупка поглъщаща милиарди. Богати инвеститори вярват силно, че изведнъж Тесла ще избухне и ще стане топ производител и ще печелят много пари и по тази причина продължават да си дават парите с които да поддържат на изкуствено дишане компанията. Незнайно как този ентусиязъм е залял и борсите, които изкуствено да увеличават цените на акциите на Тесла и да вдигат пазарната и капитализация. Явно Тесла умее да омагьосва.
  • #14
    1 rate up comment 8 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Всеки, който е има поне малко мозък в главата, ще се замисли, абе, как така става, че компания, дето за 10 години не спечелила нищо, произвела е общо 1 млн коли, за сравнение Фауве и тойота правят по 10 млн на година, не е фалирала досега.И има борсова капитализация повече от Мерцедес? Измама.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Мисли трезво 10 ( преди 1 месец )
    Кой каза, че ще се отървеш от ЕРП? Напротив. Никой не говори за НЕзависимост, а за ВЗАИМОзависимост. Ще разкараме производителите на Ел енергия, които са окупирали производствените мощности и не допускат случайни играчи да им се пречкат. Производството и съхранението ще е децентрализирано, а ток ще се купува от този, който предлага най-ниската цена, с включени всички такси, което най-вероятно ще е съседа ти, защото няма да плащаш такса пренос и такса разпределение и такса баланс и т.н.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    uBo ( преди 1 месец )
    Основната цел на Мъск е в автономните автомобили в съчетание с устойчивото развитие, както писа колегата долу. Забравете сегашните цифри. Маржа при автономните коли ще е пъти над сегашния и това инвеститорите го знаят мн добре, затова и цената е такава. А парадоксалното е, че даже е ниска на фона преднинта при автономните технологии спрямо др производители.
  • #11
    0 rate up comment 6 rate down comment
    край ( преди 1 месец )
    До 9. Политиците оказват такъв натиск за вредни емисии че практически ще забранят колите с ДВГ до 10-15г. и това ще стане защото те са евтини и живеят по 20-30 -40г. Ел колите ще са скъпи и с кратък живот - 10-12г. максимум. Целта е в света да има малко лични коли. С това се постигат няколко цели. Германските производители се потапят. Богатите ще имат лична мобилност а бедните -не като в 60те години на 20в. Еко ефекта ще дойде от това че колите ще са малко а не защото ще са много екологичн ...
  • #10
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Даниел ( преди 1 месец )
    9 , ако размислиш малко, по трезво ще осъзнаеш, че няма как да се отървем от електриеските компании, могат да се отделят много малък брой от домакинства. Няма трезво мислещ човек на земята, който да вярва, че това може да са повече от няколко %. В световен мащаб обаче, тези малки проценти са милиарди долари и точно към тях се е прицелил Мъск. А относно вярващите в утопии, какъвто се изкарваш и ти, са завършили доста зле според историята. Мисли трезво, за да не се посрамваш друг път.
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Как пък ти идват на ума такива глупости? Целта на Илон Мъск никога не е била тайна И точно затова получава толкова широка подкрепа. Целта му е преминаване на света към чиста и устойчива енергия. Забележи че не говоря за автомобили, а за света. Автомобилите са само едно звено от цялата верига. Тесла произвежда фотоволтаични покриви и батерии за съхранение на енергия. С всичко това, се измъкваш от лапите на монопола и олигопола на енергийните мафии - ток и горива, а светът става по-чист.