IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собствениците на електромобили не искат да се връщат към класическите мотори

Само 1% от притежателите на коли на ток обмислят промяна в обратна посока

Проучване на британската компания Zap-Map разкрива, че само 1% от шофьорите, които са сменили своите автомобили с двигател с вътрешно горене с електромобили са съгласни да се върнат към класическите мотори. В допитването са участвали около 2000 притежатели на коли на ток.


електромобили


Точно 91% от тези, които са преминали на електромобили или на зареждащ се хибрид, са напълно доволни от своя избор и не планират да сменят превозното си средство с кола, работеща на бензин или на дизел. Други 8% признават, че са затруднени с отговор на въпроса.

Като цяло, проучването на експертите показва, че индексът на удовлетвореност на собствениците на електромобили е 91 точки от 100 възможни, докато при тези на коли с двигател с вътрешно горене той е едва 72 точки. Най-доволни са притежателите на моделите VW ID.3, както и на хибридните варианти на Kia Niro и BMW 3-Series. В Топ 5 като най-удачен избор влизат още Tesla Model 3 и електрическият вариант на Niro.

71% собствениците на електромобили и 86% от притежателите на хибридни модели са заявили, че това е първият им такъв автомобил в живота. В същото време 52% от респондентите разкриват, че са купили собствено превозно средство през последната една година.

Снимки: Carsweek

0 от 500
  • #13
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Любител на меки китк ( преди 3 години )
    Тази статистика само показва, че екоджендърите са като ***, не могат да се размножават по естествен начин, но парадоксално стават все повече!
  • #12
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Реалист ( преди 3 години )
    Към разсъжденията на копа:тъпо е да твърдите уважаеми за такъв капацитет на зареждане,едно лошо време и мислите са ви пълен аут.Елекромобилите ще бъдат единствено и само алтернатива ,когато цените на батериите станат достъпни и действително това е възможно ако са направени от недефецитни материали.Забравете за лития един дефицитен материал или кадмия,какви евтини батерии!Бъдещето е на водорода,колкото и на много да не им се вярва,и то на водорода от природен газ,поради очевидни финансови причини
  • #11
    15 rate up comment 10 rate down comment
    А дали е така, кой к ( преди 3 години )
    Честно казано , не съм сигурен дали е по-еко да прекараш 1000л масло и 25000нафта през един ДВГ или една литиева батерия, която дори като я смениш , ще прродължи "живота" си с ново предназначение
  • #10
    19 rate up comment 16 rate down comment
    Kona ( преди 3 години )
    Както и никой не се замисля какво отива в добив, транспорт, рафиниране, дистрибуция и горене на петрол в коли с КПД 30%. Нито къде се изхвърлят старите чаркалаци и консумативи след обслужване на милионите коли. Относно енергийния микс на страната: имаме ВЕИ капацитет за захранване на над 1 млн. електромобила КЪМ момента. Хайде петролопитеците с миризма на кебапчета и кисело зеле да се възпротивят :)
  • #9
    18 rate up comment 11 rate down comment
    Kona ( преди 3 години )
    Токът не е жена да свърши. Който не може да чете какво пише на таблото значи няма СУМПС, щото за него се иска 12-ти клас. Моята кола лятото на мексикански климатик, извънградско до 90 минава 300 км с 39 използваеми кВтч батерия. Колеги от ФБ групата на ел.автомобилистите в Б-я заснеха Кона 64 кВтч със 140 постоянна скорост - мина 340 км. Едни и същи хора дрънкат глупости наизуст, без да са се качвали в такава кола. 20хил. годишно са 4 бона напред само от гориво. А синя зона, ремонти, данък?
  • #8
    13 rate up comment 17 rate down comment
    Войн ( преди 3 години )
    Никой не се замисля колко повече замърсяват батериите, колко много АЕЦ-а ще са необходими за добиването на електричество, защото автомобилите са безбройно много, а домакинствата и въобще всичко, което е на ток? Колко ток ще трябва да се произвежда? А последствията? Само, за да пробутван на гущероподобното Илон Мъск ***, че да им финансира изродските проекти за разрушаване на човечеството, са готови на всичко... :) И нека джендър-електро зомбитата се възпротивят. :)
  • #7
    21 rate up comment 3 rate down comment
    110 ( преди 3 години )
    В България както винаги сме далече от истината, новите коли доста поскъпнаха - заради глупавите евро 6d и 7, нормален семеен автомобил вече е 45к лева, за електрическите да не говорим. Дори за хора като мен, които биха искали и могат някак да си позволят нов автомобил - не е особено оправдано да дадеш толкова пари за 10к км годишно и да джаскаш по дупките. Като сметнеш след 5 години обезценка и каско, тия 50 000км излизат златни. Просто за съжаление нямаме истинска средна класа у нас.
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 3 години )
    Погледни карта на Европа със зарядите станции. Ще се учудиш от гъстотата. Вече има и 250kW. В България, за съжаление, сме на изток от рая. Но, някога и тук ще изгрее слънце. Вече има 150 kW, aв много места и по 22 и 50kW.
  • #5
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Нека да покарат повечко зимата и поне 8 години и тогава да се изказват, то всяка нова кола е по-добра от старата.
  • #4
    8 rate up comment 10 rate down comment
    До 3 ( преди 3 години )
    Ти пък даде един пример... аз пък като смених високопроходима кола за 80,000 евро на малка градска електричка не искам да чувам за танкове повече.