По-рано, когато при автомобилите с карбуратор откажеше генераторът, те изминаваха няколкостотин километра. За толкова стигаше енергията в акумулатора, за да обслужи всички необходими прибори и системи. Съвременните превозни средства се нуждаят от много повече електричество и в подобен случай едва ли ще изминат повече от стотина километра. Само за работата на двигателя се изисква 4 пъти повече ток. А има и други устройство, които няма как да бъдат изключени - като електрическия усилвател на волана, например.
Колко енергия употребява той? А другите устройства и системи? Експертите от изданието ZR решиха да проверят, като за да бъде правдоподобна тази класация, тя е съставена не според максималното потребление на ток, а по сумарния разход на енергия за час пътуване. Причината е, че различните устройства работят различно време - при едни то е няколко секунди, а при други е без прекъсване.
Колко ток харчат системите в автомобила (ГАЛЕРИЯ):
При старите двигатели с карбуратор електрическа енергия ползва само системата за запалване. А за да работи съвременният двигател с директно впръскване на горивото, трябва електричество за системите за управление, за захранване и за стартиране. Всички те работят като един отбор. И ако само една от тях излезе от строя, двигателят ще загасне. Затова и няма смисъл да се изчислява енергопотреблението на всяка от тях поотделно. В случая потреблението е около 20 А, което е средният показател за най-разпространените 4-цилиндрови двигатели. Съответно, ако цилиндрите са повече, потреблението на ток е по-голямо.


1