По-рано, когато при автомобилите с карбуратор откажеше генераторът, те изминаваха няколкостотин километра. За толкова стигаше енергията в акумулатора, за да обслужи всички необходими прибори и системи. Съвременните превозни средства се нуждаят от много повече електричество и в подобен случай едва ли ще изминат повече от стотина километра. Само за работата на двигателя се изисква 4 пъти повече ток. А има и други устройство, които няма как да бъдат изключени - като електрическия усилвател на волана, например.
Колко енергия употребява той? А другите устройства и системи? Експертите от изданието ZR решиха да проверят, като за да бъде правдоподобна тази класация, тя е съставена не според максималното потребление на ток, а по сумарния разход на енергия за час пътуване. Причината е, че различните устройства работят различно време - при едни то е няколко секунди, а при други е без прекъсване.
Колко ток харчат системите в автомобила (ГАЛЕРИЯ):
При част от автомобилите с бензинови двигатели и повечето дизели в системата за отопление е вграден електрически калорифер, предназначен за подгряване на въздуха, който влиза в салона. Системата се управлява по електронен път с помощна на датчици за температурата. Работата не продължава повече от 15 минути (докато моторът загрее), но потреблението на ток е значително - до 40 А.


1