IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-евтините нови автомобили в България през 2021

През 2019 у нас имаше 12 модела на цена под 20 000 лева. Днес са само три

Новите европейски стандарти за вредните емисии много скоро ще бъдат усетени болезнено от купувачите, предупредихме преди година. Сега, когато дойде време за традиционната ни подборка на най-достъпните нови автомобили в България за новата година, това вече е доказан факт. За последните 12 месеца на пазара са настъпили забележими промени. Ако в началото на 2019 у нас се предлагаха цели 12 модела на цена под 20 000 лева - включително мултифункционален и с 4х4 - днес те са само три.
 
  
Lada 4x4
Доскоро руската Лада 4х4 предлагаше на българския пазар задвижване на четирите колела за под 20 000 лева. Новите изисквания обаче временно прекратиха продажбите в очакване на нова европейска хомологация, обясниха от официалния вносител за Automedia.bg
   

Дори съпоставката с началото на 2020 показва сериозно поскъпване - средно с по около 2000-3000 лева при базовите нива. Много от най-достъпните модели вече изобщо не се предлагат у нас. Цели марки, като "Лада" например, са в очакване на ново типово одобрение, за да се заърнат в ЕС. Suzuki, за да покрие новите стандарти, трябваше да хибридизира цялата си гама, което има видим ефект върху цените. Ford, дълги години сред най-атрактивните ценово марки на нашия пазар, сега може да се купи за минимум 30 000 лева. И така нататък. Направо не ни се иска да мислим какво ще се случи, ако Урсула фон дер Лайен прокара амбициозния си план за ново предсрочно затягане на емисиите.

Трябва да уточним, че подборката ни е само на базата на официалните ценови листи или обявени публично промоции. И също, че в повечето случаи снимките са илюстративни и не отговарят на конкретната спецификация.
  
   
Най-евтините нови коли в България за 2021 (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #21
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    определено цените в последните 10на години са с 10-30% нагоре.. дали са еконорми, дали инфлация, не знам, но е факт.. Не е гот. Не беше отдавна когато стартовата модификация на и10 беше под 20 000лв., както и на фабия. Не толкова отдавна за 23-24 000 можеше да се вземе прилично оборудвана ибиза/фабия, особено с някоя прИмоция. Сега стандарта за що-годе ннормално оборудван сегмент B е 27-30000.
  • #20
    10 rate up comment 12 rate down comment
    До долния ( преди 4 седмици )
    бе ти си яж праз лука и ориза, остави ги тия с луканките (Мерц, БМВ и Ауди)!
  • #19
    14 rate up comment 22 rate down comment
    Юри ( преди 4 седмици )
    Нисан Кашкай.42000 лева,160 коня с всички екстри.Вие си карайте скъпите аудита,бмв-та и мерцедеси.Аз след 5 години я продавам,добавям 15000 лева и си вземам новия модел.
  • #18
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Гражданин ( преди 4 седмици )
    О да, метни се на някоя X5-ца и само гумите не можеш да й купиш. Един автомобил НЕ трябва да надвишава годишната заплата на човек. Тук има картелни споразумения, експлоатация, корупция и липса на държавен контрол - затова са ниски заплатите ни. Хубаво е че слагат вече и бензинови филтри за твърди частици. Още по-хубаво щеше да бъде и дизелите по пътищата да имаха задължителния DPF, ОСВЕН катализатора. Твърдите частици са микроскопични и навлизат директно в кръвта на човек. В дизел-отрова живеем
  • #17
    14 rate up comment 5 rate down comment
    До 5 ( преди 4 седмици )
    Нам ко шъ им падне на съседите, ама на теб точно и ченето и гащите щи псднат кат видиш фактурата от първия ремонт....пък след него още три за месеца и после всеки месец по 4 пъти....нищо чудно да се обърнеш към някоя религия..... )))))
  • #16
    21 rate up comment 3 rate down comment
    7 ( преди 4 седмици )
    От 2013 колите са по-добри, като качество и екстри, до 2015-2016 и цените бяха екстра и заплатата ми, след това направиха фейс и нови мадели и 2020-2021 вдигнаха още средно с 3-5к за Б и 10к за С сегмента. Ами няма как да си купя нова малолитражка 70к.с. за 25к, по-добре 7г. за 10-15к и да знам, че карам 4 цилндров бензин. Впрочем новия форд фокус имат само 3-целндрови банзин... е мерси да си ги карат.
  • #15
    40 rate up comment 3 rate down comment
    Потребител ( преди 1 месец )
    Макар винаги да съм смятал, че закупуването на нов автомобил е правилното решение в последните години все по-силно се разубеждавам. Просто 25000 лв. за малък градски автомобил с малолитражен атмосферен трицилиндров двигател, каквито са повечето автомобили в тази класация е пълен абсурд. Това просто си е една напълно безмислена инвестиция. Поне моето виждане е такова, може и да не съм прав. Със сигурност има доводи и в другата посока и ще ми е интересно да следя коментарите.
  • #14
    20 rate up comment 3 rate down comment
    до 12 ( преди 1 месец )
    Точно така - и не само за по-бедните държави на Изток. На всички западноевропейски пазари тази година има двуцифрен ръст на продажбите втора ръка, а в Испания, да речем, ръстът е близо 70%
  • #13
    9 rate up comment 10 rate down comment
    От Индия ( преди 1 месец )
    В Индия кола SUV, на извесни марки, 6000-7000 usd, с навигация и екстри, какви са тия кощрамби и мини возила за мишки.
  • #12
    35 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Парадоксалното е, че новите екологични стандарти всъщност може да доведат до увеличаването на вредните емисии, а не до намаляването им, тъй като част от потребителите ще отложат покупка на нов автомобил, а други ще предпочетат втора употреба. Това важи особено за по-бедните държави в ЕС.