В съзнанието ни електромобилите са почти идеално тихи превозни средства - без грохота и вибрациите от двигателя с вътрешно горене. Но едно доста детайлно проучване на австралийското WhichCar показа, че всъщност някои конвенционални автомобили са по-тихи от електрическите, и то с немалка разлика. А най-тихата тествана кола даже е... дизелова.

В теста на австралийското издание участват само относително масови модели, което обяснява и отсъствието от класацията на автомобили като новия Rolls-Royce Ghost
Австралийците тестваха 31 модела в рамките на ежегодния си конкурс за Кола на годината. Едно от изпитанията бе на специалното трасе за измерване на шума на Holden. Автомобилите го минаха с изключени климатик и информационна система, и при зададена на темпомата скорост от 80 км/ч. Екипът измери шума вътре в купето върху гладък асфалт, върху грапава настилка и накрая изчисли среден показател за всеки модел.
За доста голямо учудване и на самите изпитатели, електромобилите далеч не показаха превъзходство в този тест. Nissan Leaf например се класира горе-долу в средата на таблицата, а двата варианта на Tesla Model 3 се оказаха почти на дъното. Единствено Mercedes EQC отсрами електрическото задвижване, като се класира втори, но и той бе изпреварен от един дизелов модел.
Най-шумните и най-тихите автомобили през 2020 (ГАЛЕРИЯ):
21. Genesis G70 2.0T Sport - 68.7 децибела средно
20. Genesis G70 3.3T Ultimate Sport - 68.3
19. Peugeot 508 - 68.35
18. BMW 3 Series M340i - 67.6
17. Mazda 3 G25 Astina - 67.85
16. Toyota RAV4 Cruiser Hybrid AWD - 67.6
15. Аudi Q3 35 TFSI Launch Edition - 67.45
14. Nissan Leaf - 67.15
13. Peugeot 508 комби - 67.45
12. BMW X5 40i - 67.05


12