Едва ли Луи-Жозеф Шевроле, който се ражда на 25 декември 1878 година в Ла Шо Дьо Фон в Северо-Западна Швейцария е могъл да си представи, че му е съдено да стане едва от легендите на световната автомобилна индустрия. Както и че неговото име ще стои върху десетки модели, произвеждани и продавани по цял свят.
Увлечението му техниката и състезанията, както и емиграцията първо в Канада, а след това и в САЩ, го вкарват в света на автомобила, където младият и амбициозен Шевроле първо работи за фирмите De Dion-Bouton, Fiat и Buick. През ноември 1911 година той става един от основателите на нова детройтска компания, наречена в негова част. Любопитното е, че само няколко години швейцарецът е непосредствено свързан с производството на автомобили, носещи неговото име.
Шевроле, който вече е станал популярен автомобил състезател, влиза в конфликт със съоснователя на компания Уилям Дюрант. Двамата имат различия за дизайна на автомобилите, както и за гамата модели, предлагани от фирмата и в крайна сметка през 1915 година швейцарецът продава своя дял от Chevrolet. Луи се ориентира към производството на части за спортните модели на Ford, като участва в състезания заедно с братята си Артур и Гастон.
За съжаление, талантливият конструктор и автомобилен пилот има нещастна съдба. През 1920 година брат му Гастон печели най-великото американско състезание - "Индианаполис 500", но след това загива. Смъртта му е жесток удар за Луи, който след това само веднъж сяда в състезателна кола - през 1925 година в Маями. След това идва Голямата депресия, която съсипва икономиката на страната, в това число и бизнеса на Шевроле, който се е ориентира към разработката на авиационни двигатели.
През 1934 година Шевроле претърпява огромно унижение, тъй като е без работа и е принуден да приеме предложената му от General Motors длъжност на механик в един от заводите на минимална заплата. Здравето му обаче се влошава, тъй като страда от атеросклероза. През 1938 година се оттегля в малка къща във Флорида, където след няколко месеца умира.
Фирмата Chevrolet обаче вече е част от автомобилната история на Америка. За 109 години тя пуска на пазара близо 200 модела, а също така и стотици концептуални машини и прототипи. Три от колите на марката обаче стават истински легенди - вижте кои са те:
След това обаче нещата се подобряват и в продължение на 67 години и 8 поколения агресивната спортна кола стана стана основа част от моделната гама на Chevrolet. А последната, осма генерации (С8) се приближи до суперколите, като за първи път двигателят му беше поставен по средата. Всъщност, именно Corvette C8 стана първият сериен автомобил на концерна General Motors от времето на Pontiac Fiero от 1984 година с двигател в пределите на междуосието, разположен зад водача.