Едва ли Луи-Жозеф Шевроле, който се ражда на 25 декември 1878 година в Ла Шо Дьо Фон в Северо-Западна Швейцария е могъл да си представи, че му е съдено да стане едва от легендите на световната автомобилна индустрия. Както и че неговото име ще стои върху десетки модели, произвеждани и продавани по цял свят.
Увлечението му техниката и състезанията, както и емиграцията първо в Канада, а след това и в САЩ, го вкарват в света на автомобила, където младият и амбициозен Шевроле първо работи за фирмите De Dion-Bouton, Fiat и Buick. През ноември 1911 година той става един от основателите на нова детройтска компания, наречена в негова част. Любопитното е, че само няколко години швейцарецът е непосредствено свързан с производството на автомобили, носещи неговото име.
Шевроле, който вече е станал популярен автомобил състезател, влиза в конфликт със съоснователя на компания Уилям Дюрант. Двамата имат различия за дизайна на автомобилите, както и за гамата модели, предлагани от фирмата и в крайна сметка през 1915 година швейцарецът продава своя дял от Chevrolet. Луи се ориентира към производството на части за спортните модели на Ford, като участва в състезания заедно с братята си Артур и Гастон.
За съжаление, талантливият конструктор и автомобилен пилот има нещастна съдба. През 1920 година брат му Гастон печели най-великото американско състезание - "Индианаполис 500", но след това загива. Смъртта му е жесток удар за Луи, който след това само веднъж сяда в състезателна кола - през 1925 година в Маями. След това идва Голямата депресия, която съсипва икономиката на страната, в това число и бизнеса на Шевроле, който се е ориентира към разработката на авиационни двигатели.
През 1934 година Шевроле претърпява огромно унижение, тъй като е без работа и е принуден да приеме предложената му от General Motors длъжност на механик в един от заводите на минимална заплата. Здравето му обаче се влошава, тъй като страда от атеросклероза. През 1938 година се оттегля в малка къща във Флорида, където след няколко месеца умира.
Фирмата Chevrolet обаче вече е част от автомобилната история на Америка. За 109 години тя пуска на пазара близо 200 модела, а също така и стотици концептуални машини и прототипи. Три от колите на марката обаче стават истински легенди - вижте кои са те:
Например, прогресивната за времето си каросерия от стъклопласт, която трябва да осигури на автомобила ниско тегло и отлична динамика, изглежда странно на фона на грубата рама, двигателя със 150 к.с. и двустепенната автоматична скоростна кутия. Добавете мекото окачване, тесния салон и високата цена, за да разберете как за малко култовият модел не се оказа пълен провал.