Дори компании, предлагащи автомобили на масовите пазари, като Honda, Toyota и Volkswagen пуснаха модели с малък обем. Повечето от тях бяха пренебрегнати от купувачите по различни причини, а други бяха спрени, тъй като не оправдаха разходите по тях. Изданието Autocar направи подборка именно на такива редки автомобили, които са произведени от масови марки.
В списъка са включени само легални модели, построени в завода на производителя. В него не влизат коли с ограничен тираж (като Bugatti Centodieci, например), състезателни машини, които нямат позволение да се движат по обществените пътища, а също така прототипи и концептуални модели. Не се броят и коли с променено задвижване и специално оборудване.
Най-редките автомобили на масови марки (ГАЛЕРИЯ):
Инженерът на Saab - Ролф Мелде, построява първия Sonett в плевня. Той иска да създаде лек, прост спортен автомобил, с който шведската компания да може да се състезава с кокурентите си в Европа. Създадени са още 5 прототипа, преди Saab да отмени проекта. Причината е, че влизат в сила нови разпоредби, които позволяват на компанията да създаде значително по-модерен автомобил.

