Дори компании, предлагащи автомобили на масовите пазари, като Honda, Toyota и Volkswagen пуснаха модели с малък обем. Повечето от тях бяха пренебрегнати от купувачите по различни причини, а други бяха спрени, тъй като не оправдаха разходите по тях. Изданието Autocar направи подборка именно на такива редки автомобили, които са произведени от масови марки.
В списъка са включени само легални модели, построени в завода на производителя. В него не влизат коли с ограничен тираж (като Bugatti Centodieci, например), състезателни машини, които нямат позволение да се движат по обществените пътища, а също така прототипи и концептуални модели. Не се броят и коли с променено задвижване и специално оборудване.
Най-редките автомобили на масови марки (ГАЛЕРИЯ):
Subaru прави само 20 бройки от първата си кола - 1500, през 1954 година, но това са само прототипи. Някои версии на WRX STi също не влизат в тази група, така че най-рядко срещаният автомобил е R1, който се продава като наследник на модела 360 между 2005 и 2010 г. Това е малка градска кола, която отговаря на законите в Япония за автомобили от клас "кей кар". От нея са произведеви 10 501 бройки.
Близо до този резултат е и моделът Traviq, който представлява версия на Opel / Vauxhall Zafira и се произвежда в завода на GM в Тайланд. От него са произведени малко на 11 000 бройки през периода 2001-2004 година.

