IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-продаваните модели в България през 2020 - нови и втора ръка

Някога бяхме страната на Golf и Astra - но така ли е все още?

Какви модели предпочитат българите? Статистиката за продажбите на нови автомобили е достъпна и дава част от отговорите: Renault, Dacia, Skoda и VW са най-продаваните марки, Nissan Qashqai е най-популярният модел. Но тези данни не обхващат дори една десета от автомобилния пазар в България. Невидимите девет десети от айсберга са продажбите на употребявани коли. А при тях най-търсените модели съвсем не съвпадат с тези при новите.
  
  
автомобили, пазар
  
   
Някога България бе колата на старите Астри и Голфове. Запазва ли се това положение и днес, когато и брутният продукт, и доходите са чувствително по-високи в сравнение с 2000 година? Данните за регистрациите на МВР могат да ни дадат отговорите - но неособено охотно.

При въвеждането на масивите от данни е използвана логика, която някой по-прибързан от нас би нарекъл "катаджийска". Регистрациите на някои модели, примерно Opel Meriva, са спретнато събрани в един ред. Но за други, да речем BMW Серия 3, има стотици отделни редове по двигател, кубатура, задвижване, или просто по екзотичния начин, по който в някое районно управление на МВР са решили да запишат модела (примерно "БМВ 3 ЕР РЕИХЕ", явно идващо от BMW 3er Reihe - "трета серия"). Има две напълно независими графи "ХОНДА ЦРВ" и "ХОНДА ЦР-В", макар да е очевидно, че и двете се отнасят за Honda CR-V. Volkswagen Caddy съществува като два отделни модела - ФОЛКСВАГЕН КАДДИ и ФОЛКСВАГЕН КАДИ, а има и трети ред, наречен ФВ КАДИ ЛАЙФ (Life е ниво на оборудване). И така нататък.
  
   
автоморга
Все още значителна част от "новия внос" у нас се пада всъщност на коли, които иначе би трябвало да отидат по автоморгите на Запад


Все пак успяхме да преодолеем тези вградени защити на системата и ето какво показва статистиката: 221 104 нови регистрации през първите 11 месеца, от които 32 170 са нови машини, до 6 месеца (тук обаче влизат лекотоварни, товарни и двуколесни) и 188 934 - употребявани. Популярността на т. нар. "германски премиум" продължава да расте и вече шест от най-търсените 10 модела се падат на Mercedes, BMW и Audi.
   
  
30-те най-продавани модела в България през 2020 (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #17
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Разбиращ ( преди 4 месеца )
    Има 3 нива: 1. Ниво на познанието. 2. Ниво на разходите. 3. Ниво на приходите. Ако нямаш проблем с ниво 3, можеш да си купиш нов автомобил, според вкуса и джоба. Ако работиш на заплата, си вземаш нов или употребяван автомобил, според джоба. Ако нямаш постоянен приход, но разбираш от автомобили, си вземаш, автомобил, който можеш сам да ремонтираш.
  • #16
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Читав премиум за 20 хиляди на 5 години" - тоя премиум щом за 5 години се обезценил с 80% от някои морги ще да са го изкопали, явно не си наясно как ще дадеш още толкова да го оправиш тоя *** краден.
  • #15
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Мистрес до #13 ( преди 4 месеца )
    Щом си устискал на рено, че дори да го купуваш 2-ра ръка, ела при мен скъпи! Ще ти харесат моите техники...много! ;-)
  • #14
    30 rate up comment 0 rate down comment
    е ( преди 4 месеца )
    Нормална пазарна картина за условията тук. Сравнително ниски доходи, евтин труд, евтини застраховки, фиктивни технически прегледи и никакъв последващ контрол. Съответно дъртия и не толкова дърт премиум от среден клас излиза по-евтин или за същите пари с подръжка и всичко от новата малолитражка от нисък клас. В която и държава да са такива условията, ще е същото. Общо взето всеки кара каквото му е на джоб и по сърце.
  • #13
    41 rate up comment 8 rate down comment
    До 12 ( преди 4 месеца )
    Виж какво, карал съм и втора ръка Рено, и ново съм си купувал, продадох го на повече от 300 хил. км. В момента не карам Рено, което го казвам, за да знаеш, че не съм пристрастен към марката. Сменил съм много коли и затова С М Е Ш Н И Ц И като теб ме забавляват искрено! Рено е в някои аспекти е по-качествена марка от Фолксваген, в други Фолксваген е по-качествена. Това да се отричат марки е най-голямата глупост.
  • #12
    10 rate up comment 37 rate down comment
    ! ( преди 4 месеца )
    Какъв ли мазохист трябва да си, че да купиш неуДачия или рено втора ръка, при положение, че се чупят още в завода!!?
  • #11
    22 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пробвай с 25к лв и то за базово 200/220 CDI с регистрация и технически под 150 к км. Освен ако не искаш да е 300к км които и от Горубляне ги има. Ако искаш нещо по-така 30к. А за 30к имаш много добър избор на 5 годишни коли карани в БГ с история и без разправии. Вярно не са Мерцедес.
  • #10
    13 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Абе за около 20 000лв. може да се закупи читав премиум примерно 5-6 годишна C клас с автоматик и навигация и е 100 пъти по-добро предложение от нова Дачия. Но пък задължително трябва да я купиш от Германия а не от Горубляне, защото Горублянската вероятно е взета катастрофирала на безценица, позакърпена с части втора ръка от морга и с превъртян километраж. Прежалваш едни 1000лв. да ти я доставят, но си спестяваш 1000 проблема.
  • #9
    40 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 4 месеца )
    Ясно е че не всеки може да си позволи нов автомобил, но само в България (и в Зимбабве може би ;))), с бюджет за Дачия се купува изтърбушен "премиум". Статията по-горе го доказва. Ако говорим за UK (понеже колегите по-надолу го споменаха), освен цената за покупка съществена роля играе и т.нар. Running cost (т.е. може да си купиш стар премиум, но дали можеш да си позволиш да го караш след това). Да не говорим, че от покупката на скъпи коли от безимотни хора живее цялата мафия с резервни части ..
  • #8
    24 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ае да бяха втора ръка. Ако имаш късмет да са 4-та. При средна употреба по 3-4 години.