Opel e втората най-популярна марка автомобили в България: още това лято регистрираните у нас коли с мълния на логото надхвърлиха 350 000 (само фолксвагените са повече). От тези 350 000 обаче цели 59% са на възраст над 20 години. Бройката продължава да расте за сметка не на новите модели, а преди всичко на коли в сегмента 10-15 годишни.
Причините толкова българи да се спират на германската марка са две: тя е достъпна като цени, от една страна, и е относително надеждна като за ниския сегмент, от друга. Но последното съвсем не значи, че опелите не крият и някои подводни камъни. След дълги години доминация на дизелите сега най-популярни на пазара втора ръка са бензиновите агрегати. Затова нека разгледаме основните проблеми при двата най-популярни сред тях: 1.6- и 1.8-литровите Ecotec от трето поколение.
Основните проблеми при 1.6 и 1.8 на Opel (ГАЛЕРИЯ):
Ангренажният ремък задвижва двата разпределителни вала чрез муфи, които леко променят ъгъла на валовете под контрола на електронния блок. Целта е да се постигнат оптимални фази на газоразпределение при различни обороти и натоварвания. Муфите се управляват чрез промени в налягането на маслото, подавано от електромагнитните клапани.
Тъкмо тези клапани често сдават багажа, муфите остават без масло и започват да тракат оглушително.