Opel e втората най-популярна марка автомобили в България: още това лято регистрираните у нас коли с мълния на логото надхвърлиха 350 000 (само фолксвагените са повече). От тези 350 000 обаче цели 59% са на възраст над 20 години. Бройката продължава да расте за сметка не на новите модели, а преди всичко на коли в сегмента 10-15 годишни.
Причините толкова българи да се спират на германската марка са две: тя е достъпна като цени, от една страна, и е относително надеждна като за ниския сегмент, от друга. Но последното съвсем не значи, че опелите не крият и някои подводни камъни. След дълги години доминация на дизелите сега най-популярни на пазара втора ръка са бензиновите агрегати. Затова нека разгледаме основните проблеми при двата най-популярни сред тях: 1.6- и 1.8-литровите Ecotec от трето поколение.
Основните проблеми при 1.6 и 1.8 на Opel (ГАЛЕРИЯ):
При огромното мнозинство по-съвременни двигатели за образуването на искра на всяка свещ отговаря отделна бобина. Но при Opel всичките бобини са в един общ модул. Което е доста досадно, защото при повредата на дори един наконечник на свещ се налага да се смени целият модул, а той струва солено - между 130 и 220 лева.
Повреди в модула възникват нерядко след 70 000 км пробег, и причината най-често е твърде отложена смяна на свещите.