IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota прави електромобил, който се зарежда за 10 минути

Машината с иновационна батерия ще бъде представена през 2021 година

През 2021 година компанията Toyota ще представи електромобил, който ще получи иновационни батерии. Това ще бъде първият твърдотелен акумулатор за японската марка, като ще осигурява пробег от 500 км, а времето му за пълно зареждане ще бъде само 10 минути.


Toyota


Сегашните литиево-йонни батерии имат своите минуси, които се проявяват при използване на електромобилите и новият акумулатор на Toyota трябва да се справи с тях. Той ще предлага по-висока енергийна плътност, като така ще увеличи пробега и ще намали времето за зареждане. Именно това са и двата най-важни параметъра при електромобилите.

Благодарение на новите твърдотелни батерии, японският производител има огромни шансове да съкрати изоставането си от лидерите при електромобилите. Един от основните конкуренти на Toyota - Nissan, планира да започне производството на такъв тип акумулатори не по-рано от 2028 година.

Според информациите, компанията Mitsui Mining and Smelting започва изграждането на съоръжение, което ще произвежда електролит за твърди батерии. Той ще започне да работи през 2021 година, като ще добива десетки тонове от материала, за да може да задоволи търсенето на електролита.


Toyota


На свой ред, в Toyota вече са готови с графика за производство на електромобили, оборудвани с твърдотелни батерии. Първите от тях ще бъдат качени на конвейера през 2025 година.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    фен ( преди 5 месеца )
    Батериите на тесла са Панасоник , ама тъпите фенове на Илончо си мислят ,че японците нямат технологията да направят много по-добра кола , напротив изчакват момента да е икономически изгодно и рентабилно :)
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    manqk ( преди 5 месеца )
    Тойота като кажат нещо обикновенно го правят , най-голямата компания в света , за разлика от бутафорията на Илончо :D
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Почитател ( преди 5 месеца )
    600 KW зарядна станция! Ще трябва да ги правят на стените на трафопостовете. 150 KW зарядни кабели са с водно охлаждане и са доста дебели. За 600 KW не ми се мисли. А колко ще тежат само кабелите в автомобила? В рекламните диплянки всичко е прекрасно, на практика за съжаление не е така.
  • #10
    7 rate up comment 4 rate down comment
    до 1 ( преди 5 месеца )
    Колега и сегашната технология вече е на ниво да прати изкопаемите коли където им е мястото. Български тест на Кона 64kWh от 2018-та година с автопилот на 140км/ч даде резултат 340 км пробег. Т.е. над 400 със 120. Значи проблем при колите вече няма. Липсват само достатъчно 150kW зарядни по главните артерии.
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    TT ( преди 5 месеца )
    За 100 км пробег според скороста трябва то 10 до 20 kW 500 км / 20kW = 100 kWh батерия500 км / 10kW = 50 kWh батерия100 kWh батерия за 10 мин = 600 kW на час зарядно 50 kWh батерия за 10 мин = 300 kW на час зарядноМасово са по 11 kW или 22 kW и тук там по 50 kW/h заряднитеДоди на Tesla SuperCharger са по масово по 150 kW/h и тук там по 250 kW/h Трудно ми е дапоявярвам, че скоро ще има "колонки" по 0,3 или 0,6 МЕГАВАТА.
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    100Kw за 10мин си е доста амбициозно, независимо от батериите. Трябва ти поне 600Kw зарядно. Трудно ми да си представя кабелите и куплунгите.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Всяка университетска лаборатория може да сглоби 1000 клетки с твърд електролит и да ги сложи в прототип, който се зарежда за 10 мин, но след 50 цикъла батериите са ***. Сложното е да ги произвеждаш бързо, евтино, екологично и без 70% брак. И то ако химията им въобще позволява някакъв напредък спрямо сегашните.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Значи не по-рано от 2025 г.
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тойота планираха да покажат тази технология на Олимпиадата, но нали я отложиха заради пандемията, сега чакат Олимпиадата 2021г. , защото по-голям подиум за реклама няма !Браво на Тойота ! Успех
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Да работят над цена и тегло. Дори сегашните 150 кВ зарядни според мен са достатъчни. Особено при сравнително малкия брой ел коли. Повечето ел коли са по 60-80 кВч. Влизаш на зарядната с едни 10-тина % пълниш до 90% - дори за 80 кВч означава 60 и няколко кВч т.е. 20 и няколко мин. Където 10 там и 20 мин. И това ти осигурява близо 350-400 км със 120км/ч в зависимост от колата. Като смъкнат теглото ще се добавят още едни 50 км.