V6 двигателите стават все по-редки. Към момента са изоставени от производителите на т. нар. „масови” автомобили и могат да се открият само при някои премиум марки. Постепенно и тази тенденция ще угасне, тъй като на ход идват новите задвижващи технологии.
В тази статия ще поговорим за френските модели, използвали 6-цилиндрови мотори. Агрегатите били слагани в най-различни машини – седани, купета, кабриолети, та дори и миниванове. Последните екземпляри с такива мотори са Renault Laguna и Latitude, а първите – Citroen SM, Peugeot 604 и Renault 30.
Любопитното в цялата сага е, че общо взето всички френски марки, каквито и съперници да са били, разчитали на един общ доставчик на V6 агрегати (с някои редки изключения). Това става, след като Peugeot и Renault създават съвместното предприятие Française de Mécanique през 1969 г. Идеята била френската индустрия с общи усилия да се противопостави на все по-жестоката германска конкуренция. Към задругата се присъединява и Volvo през 1971 година и така се ражда серията мотори V6 PRV (Peugeot, Renault, Volvo).
В различни модификации, PRV се използва до 1997 година, когато е заменен от новия двигател ESL. Наследникът е дело на PSA и Renault, като Volvo вече са извън играта, а в схемата, макар и скромно, се намесва Porsche със съвета си за променливото време на всмукателните цикли.
След 40 години служба "made in France" V6 моторите окончателно се предават. Трябва да се каже, че в много от случаите те имали доста дразнещите свойства да харчат много гориво, да не дават очакваната добра динамика и да не са добре балансирани. Затова логично отстъпват мястото си на доста по-качествени двигатели, произведени от чуждестранни фирми. Поне за известно време, тъй като вече, не само във Франция, на ход са 3- и 4-цилиндровите двигатели.
Най-интересните френски автомобили с V6 (ГАЛЕРИЯ):
През 80-те години на 20 век, флагман сред седаните на Renault бил R25. За съжаление, кариерата му не била чак толкова успешна, колкото се очаквало. Под капака на машината намерили място няколkо V6 двигателя – атмосферни (с мощност от 144 до 153 к.с.) и турбинирани (от 182 до 205 к.с.).