IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz се отказва от V6 двигателите

Заменя ги с редови двигатели със същия брой цилиндри.

Mercedes-Benz се отказва от V6 двигателите


Ръководството на Mercedes-Benz е взело решение да се откаже от разположените V-образно, 6-цилиндрови двигатели до 2015 г. Те ще бъдат заменени от редови, отново 6-цилиндрови агрегати. Именно Daimler AG бе една от първите компании, които заложиха на V-образните мотори, за да може да икономиса място под капака на автомобила.

Според издания като Car Magazine в плановете на Mercedes до 2015 г. трябва да бъде създадена гама двигатели, която ще включва напълно нови редови четири и шестцилиндрови агрегати. Основната идея на пободен ход е да се намали изхвърлянето на вредни емисии във въздуха. Затова освен V6 от производство ще бъдат спрени и V8, които ще бъдат заменени от по-малки двигатели с турбо.

Намаляването на цилиндрите от страна на Mercedes е напълно очаквано, след като компанията започна сътрудничество с алианса Renault-Nissan в областта на създаването на три и четирицилиндрови двигатели за Smart, както и за някои по-малки модели на Mercedes.

Ходът на компания от Щутгарт е доста интригуващ, след като основният им конкурент BMW вече разработва именно V6 двигател с турбина, за който се твърди, че ще се превърне в освен за баварската марка.

0 от 500
  • #12
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Можеби най-добрият 6 цилидров редови мотор в света М104 се монтира от MB до 1997 г. 6-цилиндровите мотори са най добре балансираните мотори но и са най дългите - имат проблеми с охлаждането последните цилиндри . Друга 6 цилиндрова икона М103 е монтирана в автомобилите на МВ до 1992 г. . Тези мотори се отличават с пословична здравина и с почти неизчерпаем ресурс и са в движение и до момента
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Well ( преди 12 години )
    Коментара на Субарувич ми напомни за едно комшийско Волво, дърто ама дърто, ако не се лъжа е 940-ка..ама грозно, очукано, четири различни гуми и джанти..2.4 дизел.Запали ли, ако не виждаш автомобила няма да предположиш гледката каква е. Може би защото прекалено много харесвам "бордюрите", но все пак..няма такъв саунд, красота..6 в ред е религия.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    6 цилиндъра в един ред са иделано балансирани , НО при 4-тактовите мотори. също толкова е балансиран и 3цилиндров двутактов. идеалния мотор ще е 3 или 4 цил. в ред или V6 за по големи мощности, и двутактов само че не като на варбург а съвременен. естествено с компресор. помнете какво ви казва батко ви бавареца.
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    vv ( преди 12 години )
    до СубарувичМерцедес също са имали редови 6 цилиндрови двигатели('80 и '90 години) след което ги заменят с V образни
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Субарувич ( преди 12 години )
    Шестцилиндровият редови двигател е най-добрият двигател в света като характеристики. Досега главно БМВ и Волво се занимаваха с такива мотори, браво на Мерцедес.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    drianov ( преди 12 години )
    "BMW вече разработва именно V6 двигател с турбина, за който се твърди, че ще се превърне в освен за баварската марка" Това е някаква грешка... БМВ се опитват да наложат редови 4 цилиндрови с турбо (бенизн (245/258hp) и дизел (184/218hp)) и по ми се струва вероятно именно той да се превърне в основен на марката - жалко за перфектният им 6-так, който може би ще остане само за топ моделите - 335i, 335d, 535i, 535d...
  • #6
    17 rate up comment 0 rate down comment
    аз ( преди 12 години )
    редовият шестак от чисто механична гледна точка е предимство , тъй като има идеален баланс на инерционните сили действащи при работата на двигателя , което прави излишно използването на балансиращи валове и противотежести , а това води и до по-високо КПД
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    а всички вие редовно карате личните си v8-v12 автомобили и знаете всичко от личен опит- разпознавате мотора само като си допрете ръката до предния капак, за да усетите вибрациите, по налягането на газовете, излизащи от ауспуха и т.н.
  • #4
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    V8 мотора ще остане, бавареца. Без него няма как. Ще изчезнат само по-големите. Просто V8 мотора ще варира от 4 до 6 литра, това е :)Ако БМВ направят V6 мотор, пази Боже!!! И е нормално Мерцедес да направят редови шестак, все пак той е номер 1!
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    нещо не е наред тази статия. разбирам че има причини да замениш V6 с I6, но това е по скоро гладкия ход и поевтиняване заради по малкото валове и по *** дизайн. но V6 бяха измислени точно за да заемат по малко място. върха бе VR6. и друго не разбрах - V8 може да се замени с I6 или V6 с турбини, а тогава V12 с какво ще го замениш? според мен с V8 с турбини. как тогава ще махнеш V8?