Камионите на ЗИЛ бяха добре познати в България, в края на социалистическата епоха и в началото на демократичните промени. „Завод имени Лихачева”, както е името зад трибуквената абревиатура, има дълга история, започваща от 30-те години на миналия век, когато започва съществуването си под името ЗИС (завод имени Сталина). Московското предприятие произвежда както различни камиони, така и правителствени лимузини за тогавашния СССР.
Дейността на предприятието, разбира се, не се ограничава само до тези неща. В историята му има и доста необичайни експериментални и тясно специализирани машини. Някои от творенията са останали на ниво прототип, докато други са намерили приложение и са излезли в серия.
Ще ви разкажем за някои от най-екстремните всъдеходни камиони на ЗИЛ, които малко да поразсеят митовете за това, че съветската автомобилна индустрия се базира само на заети чужди решения.
Вижте най-екстремните машини на ЗИЛ (ГАЛЕРИЯ):
Гигантът показал великолепни резултати по време на изпитания в първите месеци на 1965 година, когато подпомагал дейностите по строежите на газопроводи в Тюмен в доста тежки условия. И как не, с клирънса си от над 80 сантиметра и ход на окачването от 24 см.
За съжаление изключителната машина не станала серийна поради сложната трансмисия и пускането в експлоатация на верижния транспортьор ГТ-Т. Добрата новина обаче е, че единственият построен екземпляр е оцелял и не е потънал във вечността.