IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Камионите, които трябваше да построят комунизма

ГАЗ, КАМАЗ, КРАЗ: заслужават ли уважение съветските машини, или са просто копия на чуждестранни модели?

Не е тайна, че голяма част от съветската автомобилна индустрия е изградена на базата на заемки - а понякога и откровено копиране - на чуждестранни марки. Политиката на властите в СССР е да се отделят повече ресурси за дизайн и производство на товарни автомобили, отколкото на леки, и затова за много от автомобилните инженери е било по-престижно да увеличават товароносимостта на камион, отколкото да усъвършенстват аеродинамиката на автомобил.
Резултатът на тази политика е, че през 2019 в Русия 35% от товарните автомобили в движение са произведени през съветско време. В индустрия като товарната здравината, цената и простотата на обслужване на един камион са от високо значение и фактът, че толкова голям брой от съветските камиони все още се движат и работят здравата, заслужава адмирации.
   
   
10 легендарни съветски камиони (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #32
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Работни волове ( преди 3 години )
    Кой ти гледа разхода на военен камион,големи смешници има тук!Копирано било, било зле-ей леваци,тия машини са направени да си свършат работата на всяка цена, прости и лесни за ремонт!От там откъдето тези минават-блатата в тайгата и най- близкия сервиз е по GPS на над 1000км, какво правим?Да, елате там с "перфектен" западен камион ,и като забатачи нещо я по електрониката,я нещо друго!А то ще забатачи на тоя зор,ще чакаш хеликоптер с техник и части ли?!
  • #31
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Русия ( преди 3 години )
    Камаза мий любим
  • #30
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    При -40 на открито умираш преди да разбереш! Разбира ти главата, Пинко!Аз съм ходил километри при - 36 градуса.Умира се на -50 ако не си подготвен.Трябва да имаш очила да ти пазят очите и шал през, които да дишаш защото след 30 минути на -50 започваш да кашляш кръв.На -40 няма такива проблеми.
  • #29
    11 rate up comment 29 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тези камиони са нескопосани копия на американски камиони.На рашките всичката им работа е такава.
  • #28
    27 rate up comment 5 rate down comment
    Dimitar ( преди 3 години )
    Някои хора коментират високият разход на гориво. Явно си нямат представа от разхода на такъв тип машини. Американското хъмви дава разход 30/100 на нормален път. На пресечен терен може и по 2.
  • #27
    12 rate up comment 3 rate down comment
    шофьое на тва чудо ( преди 3 години )
    Карам в казармата Зил 131 ами няма такъв ***, като види баир и умира особенно ако е натоварен и смуче 100/100 бенз. Иначе да проходими са признал съм ги за това.
  • #26
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Ачо ( преди 3 години )
    Абе ние що невземем да направи някое копие като е нолкова лесно
  • #25
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Гошо ( преди 3 години )
    Само едно пояснение - в каросерията на 131 сме се качвали цял взвод с целия багаж по нас за стрелби 30 човека !!!
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 3 години )
    Ох извинявай, прав си. ЗИЛ 157 исках да напиша. Не знам, явно от бирата и умората съм се объркал :)))
  • #23
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    При -40, камионите не се гасеха и нощем, и правилото беше - каквато и повреда да стане, от кабината не излизаш! При -40 на открито умираш преди да разбереш!