IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Камионите, които построиха комунизма

ГАЗ, КАМАЗ, КРАЗ: заслужават ли уважение съветските машини, или са просто копия на чуждестранни модели?

Не е тайна, че голяма част от съветската автомобилна индустрия е изградена на базата на заемки - а понякога и откровено копиране - на чуждестранни марки. Политиката на властите в СССР е да се отделят повече ресурси за дизайн и производство на товарни автомобили, отколкото на леки, и затова за много от автомобилните инженери е било по-престижно да увеличават товароносимостта на камион, отколкото да усъвършенстват аеродинамиката на автомобил.
Резултатът на тази политика е, че през 2019 в Русия 35% от товарните автомобили в движение са произведени през съветско време. В индустрия като товарната здравината, цената и простотата на обслужване на един камион са от високо значение и фактът, че толкова голям брой от съветските камиони все още се движат и работят здравата, заслужава адмирации.
   
   
10 легендарни съветски камиони (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #25
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До №20 недоразумение е глупаво да използваш след като не осъзнаваш периода в който са произвеждани и предназначението им на тези камиони. Големи бензинови,защото зимата на -40 ще запалиш дизел от това време ама на лято. Руснаците винаги са правили камиони да са с двойно назанчение и военни да бъдат,така ги е научила ВСВ,а що се отнася до МАЗ 500 е печелил конглокс за най-добър камион мисля през 70г. и е международно признат,за КАМАЗ да не споменавам,както и за ЗИЛ и ГАЗ. Факт е че и днес са живи
  • #24
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До №12 за 130 и 131 си бяха със синхронизатори на скоростите и усилватели на волана,само ГАЗ 63 и ЗИЛ 157 бяха без синхронизатори и без усилватели на волана. И някой други сме ходилли в казармата и познаваме техниката от близо.Що се отнася до консумацията на гориво,да така е,но и времето в което живяхме бензина от ГСМ бе по-евтин от водата,а за 131,за това което е предназначена просто това което гори е нищо. Не напразно и днес ги ползват дърварите в горите и няма един западен таралясник.
  • #23
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До №12 през ВСВ руснаците изкарват голяма продукция именно от моделите на ГАЗ АА,ААА/последния с/6х4 колесна формула/ и ЗиС 5,те са били и най-широко разспространени в армията,а от чуждите Студебейкърите с 6х6 колесна формула. Дадените по Ленд Лиз стоки не са подарени а са наем срещу заем,който се плаща и се връща на тези които са оцелели,не се плащат единствено унищожените при и във военни действия военна техника. Помощта по този договор не е малка,но не е и основна и никой не я отрича.
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До №10 Газ 51 е с 6 цилиндъра и опитните образци на 53-ката са били с такъв двигател но както казват руснаците "маловат" и добавят още 2 цилиндъра и вече в серийно производство влизат с 8 цилиндрови ве образни двигатели,и българската модификация с дизел на Перкинс,които си оказаха доста сполучливи.
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До №3 това си е точно АА,защото е с метална,не дървена кабина и отварящи се странични бордове на каросерията и два фара,на ГАЗ ММ заради липсата на ламарина,кабината е правена дървена,каросерията е с не отварящи се странични бордове и един фар иначе по друго не се различават.
  • #20
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
  • #19
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Провинциалист ( преди 1 седмица )
    Какъвто комунизмът, такива и камионите им.
  • #18
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Кико ( преди 1 седмица )
    Като всичко руско!
  • #17
    30 rate up comment 17 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 седмица )
    Събрали се тук специалисти от бившата техническа нация дето не стават за *** за зеле и обсъждат ли, обсъждат проблемите на камиони правени преди 80 или 40 години. И да ги питаш какви камиони са правени в татковината, нъц. Какво да очакваш от комплексари-русофоби?
  • #16
    12 rate up comment 20 rate down comment
    До#6 ( преди 1 седмица )
    На този свят нещата се правят не само с ръце, но и с глава. Явно тази част от тялото при тебе е силно недоразвита, за да го проумееш. Най-преуспелите хора са го постигнали с ума си. Другите, като тебе, въртят геврека на руските бракма с две ръце и подсмърчат в се.л.ск.ата кръчма.