IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Камионите, които построиха комунизма

ГАЗ, КАМАЗ, КРАЗ: заслужават ли уважение съветските машини, или са просто копия на чуждестранни модели?

Не е тайна, че голяма част от съветската автомобилна индустрия е изградена на базата на заемки - а понякога и откровено копиране - на чуждестранни марки. Политиката на властите в СССР е да се отделят повече ресурси за дизайн и производство на товарни автомобили, отколкото на леки, и затова за много от автомобилните инженери е било по-престижно да увеличават товароносимостта на камион, отколкото да усъвършенстват аеродинамиката на автомобил.
Резултатът на тази политика е, че през 2019 в Русия 35% от товарните автомобили в движение са произведени през съветско време. В индустрия като товарната здравината, цената и простотата на обслужване на един камион са от високо значение и фактът, че толкова голям брой от съветските камиони все още се движат и работят здравата, заслужава адмирации.
   
   
10 легендарни съветски камиони (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #15
    6 rate up comment 9 rate down comment
    До # 5 ( преди 2 седмици )
  • #14
    8 rate up comment 9 rate down comment
    rijia ( преди 2 седмици )
    на руснаците яки камиони яки ракети як комунизам яка охрана за путин
  • #13
    20 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    И да довърша - ЗИЛ 130 лапаше по 30/100 бензин и то празен. Триосия 131 още повече. Абе камионите на ссср си бяха като цялото това недоразумение, наречено соц - уж има нещо, ма като го погледнеш отблизо...
  • #12
    24 rate up comment 33 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Руските камиони...всъщност през ВСВ няма руски камиони, а американски. Изпратени от САЩ и подарени. Заедно с локомотиви, самолети, храна, оборудване и тн. Руските камиони след това са груби, недъгави, лакоми, но дуракоустойчиви. То всъщност на едно парче винкел кскво да му се счупи. В казармата имах "удоволствието" да карам ЗИЛ 130, 131 и Газ-ка. Злият ужас, двойни амбрирания, междинна газ , че нямат синхронизатор на скоростите, а на газката да и завъртиш волана беше като 5 набирания. Отврат ...
  • #11
    20 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Всъщност, на първата снимка е ЗИС/завод имени Сталина/. Само, че ЗИЛ не означава завод имени Ленина, а Лихачова!! Тенкю!!
  • #10
    17 rate up comment 6 rate down comment
    до 8 ( преди 2 седмици )
    Нещо си в грешка, брат! 130 е тука, "джуган" викахме на 157! Отделно, тука място заслужава и ЗИЛ 164, както и т.н. Зис-5 - те с него изнесоха ВСВ! И защо си мисля, че ГАЗ 53 си беше 6-цилиндрова, а ЗИЛ 130 е с 8!?
  • #9
    19 rate up comment 17 rate down comment
    Драгой ( преди 2 седмици )
    От тези няма един, който може да мине 200 000 без основен ремонт.
  • #8
    6 rate up comment 12 rate down comment
    kvy1111 ( преди 2 седмици )
    Пропуснали сте ЗИЛ 130 - Джуган.
  • #7
    46 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Факт е, че продължават да вършат работа и продължават да се използват, което говори достатъчно за качествата им.
  • #6
    33 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #1 да предостави доказателства какво е построил със собствените си ръце в полза на другите хора, че си позволява да п.л.ю.е. по нещо, което е било просто и добро решение на транспортни задачи в бедна държава и за други времена.